Grönlandspaddel

Tror mig ha sett på nätet (men var) att det finns grönlandspaddel i kolfiber? att köpa. Odelad dess utom.
Någon som vet var jag hittar den
 
Gearlabs paddlar är väldigt genomtänkta. Visserligen delbara, men inget som sticker ut eller stör. Dessutom utbytbara bladspetsar.
Nästan alla mina paddelkompissar som använder grönlandspaddel har gått över till Gearlabs.
Seakayak Billdal är deras importör här på västkusten.
 
Det finns ett par alternativ till Gearlabs.
Ett av dem är Kajaksport, men vet inte om de säljs i Sverige. King Paddles som gör en delbar paddel som också är trevlig. Den säljs av Nynäs kajak och upplevelser.

Det har även funnits ett par andra tillverkare, har man tur kan man hitta någon av deras paddlar till salu fortfarande.
Northern Light gjorde ett par olika varianter, även en Aleut som var rätt unik. Men de hittar jag inte längre någonstans. Novorca gjorde mycket fina paddlar på beställning, och då även icke delbara. Men de verkar också ha gett upp.

Själv så tycker jag att det är trevligare med en grönlandspaddel i trä. Även här finns många alternativ där man kan köpa färdiga om man inte vill slöjda själv.
 
Det finns ett par alternativ till Gearlabs.
Ett av dem är Kajaksport, men vet inte om de säljs i Sverige. King Paddles som gör en delbar paddel som också är trevlig. Den säljs av Nynäs kajak och upplevelser.

Det har även funnits ett par andra tillverkare, har man tur kan man hitta någon av deras paddlar till salu fortfarande.
Northern Light gjorde ett par olika varianter, även en Aleut som var rätt unik. Men de hittar jag inte längre någonstans. Novorca gjorde mycket fina paddlar på beställning, och då även icke delbara. Men de verkar också ha gett upp.

Själv så tycker jag att det är trevligare med en grönlandspaddel i trä. Även här finns många alternativ där man kan köpa färdiga om man inte vill slöjda själv.

Trä är skönt att hålla i också. Jag började med en egen i trä och kompletterade med en NLP i kolfiber. Men den var tyngre men mycket robust.
Nu är jag tillbaka på en Joe http://www.joeowoodshop.com/ och frugan paddlar med en från Petrus kajak.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.