[Skåne] Gissa bilden!

Svarteområdet??

*Jag gissar på att det är fortet som finns strax utanför Svarte, milen väster om Ystad.

*3-vägskornsingen skulle kanske kunna vara mot Ruutsbo-Svarte-Ystad. Slakteriet finns där också. "Ruutsbo-korsningen"

*"Åla-krågor"... eller storskarven

*Har bara hört att det kallas "Fortet"...

//Niklas
 
Vad kul!! :D

Haha, fan vad roligt att jag hade rätt. Har bott i Svarte i 20 år. Kört förbi fortet många gånger ;P
Då fortsätter jag med en enkel en...

Revet har ett speciellt namn, vilket?...
Vart finns den?...

IMG_0054.jpg


//Niklas
 
Tyvärr inte Bönsäcken på Hanö.

Kan ge några små ledtrådar, den var nog inte så lätt som jag först trodde... Sorry :p

*Ligger på sydkusten...
*ett populärt tillhåll för "silveriga torpeder"...

//Nicke
 
En mil emellan

Den verkar svår trots allt...

* Det är ungefär en mil mellan de 2 senaste bilderna (seobserver och min)... men åt vilket håll ;)

//Nicke
 
Den verkar svår trots allt...

* Det är ungefär en mil mellan de 2 senaste bilderna (seobserver och min)... men åt vilket håll ;)

//Nicke

Med den ledtråden gör jag en gissning på Väster-ut. Vid Abbekås.
Typ "Haken", "Hörte udde" el "Hörtehus"
Har aldrig varit där själv men man kan ju gissa :)
//Peter
 
Njae... tyvärr inte väster-ut..... finns inte mycket kvar att välja bland :p

Finns det inga host host ystadbor host....på stället??

...Vad heter revet... :p??

//Niklas
 
Nähä!
Då får det väl bli..... österut istället och då kanske "Revnäbbet" som kartan på Eniro säger.
Annars kan jag inte chansa på något mer :)
//Peter
 
Tänkte

först på Måkläppen men får det inte att stämma med kartan, och ledtråden är Ystad.

På stranden öster om Ystad finns ett antal pirar som sannolikt byggts för att minska erosionen längs sydkusten. En av dessa är min första gissning. Min andra gissning är att det är en revel vid utloppet av Nybroån öster om Ystad.

Thure
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...