Träffpunkt 13 juni

en snabb förklaring....

kan någon vänlig själ berätta vars det ligger och hur lång vandring det är från där man lämnar bilen mm. så skulle jag bli glad!
 
kan någon vänlig själ berätta vars det ligger och hur lång vandring det är från där man lämnar bilen mm. så skulle jag bli glad!
Jag har inte varit där utan bara kollat på kartan!
Om du lämnar bilen vid vägs ände, vid nationalparksgränsen, och följer stigen som går parallelt med Muddusälven så är det en promenad på ca 6km till mötesplatsen vid Muddusfallet. Hoppas det var till nån hjälp.

God tur!
 
Otrolig uppslutning!

Trevligt folk, kloka åsikter, fin utrustning.....

Synd att jag var helt allena som fick uppleva detta.

Men otroligt kul hade jag!
 
Jag var ju inte helt ensam eftersom jag träffade två Umebor, en Gällivarebo samt ett par utlänningar men från utsidan var jag nog den ende. Men det gjorde inte så mycket, jag hade rätt så trevligt ändå.
 
Jag var ju inte helt ensam eftersom jag träffade två Umebor, en Gällivarebo samt ett par utlänningar men från utsidan var jag nog den ende. Men det gjorde inte så mycket, jag hade rätt så trevligt ändå.

Skumt...Att en sånt område kan vara så öde. När jag var där stötte jag på en enda människa, och han var på väg ut när jag kom till Skaite. Gick från Ligga och ingen passerade, tältade första natten vid ingången-ingen...förutom en då.


valdemar
 
Ingen trängsel

På väg mellan fallstugan-rakt över mot Sarkavarre,eller sträckan mellan Fågeltornet-Manson-Nammates etc har jag aldrig träffat en enda människa.Sett nåt enstaka fotavtryck som bevis på att någon annan gått där.
De flesta går till Fallstugan och till fågeltornet.
 
Det syns även på ledens bredd var människorna går.
Skaite - Fallstugan är klart överrepresenterad.
Sen är det rätt så vältrampat Fallstugan - Muddusloubbal - Manson men utöver det är det bara en normal stig man traskar efter.

Det var kul i alla fall, längtar redan tillbaks.....
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...