Gissa position Stockholms län

i prick Thure. Hygget ligger precis på gränsen mellan Haninge och Botkyrka vid den beryktade väg 257. Googlar man på Pålamalm och tromb får man lite info att läsa.

Junioren

Snopet - jag började skriva Pålamalm i ett inlägg men strök det när jag såg att det skulle ligga NO om Tungelsta. Men jag är inte bitter :)
 
??

Va luras jag ? Var jag otydlig när skrev att bilden är tagen i NO riktning ? Inte meningen att luras på detta sätt. Jag blir tydligare fortsättningsvis.

Thures badplats verkar marig.....kalla kriget ?? Känns som det kanske finns nån f.d. militär anläggning i närheten...

Junioren
 
Va luras jag ? Var jag otydlig när skrev att bilden är tagen i NO riktning ? Inte meningen att luras på detta sätt. Jag blir tydligare fortsättningsvis.

Thures badplats verkar marig.....kalla kriget ?? Känns som det kanske finns nån f.d. militär anläggning i närheten...

Junioren

Nej, du luras inte. Det är jag som läser slarvigt, läste att det skulle vara 7,5 km NO om Tungelsta.
/P
 
#1680

Grindsjön. Badplatsen ligger i östra änden och FOA hade (har?) en anläggning SV om sjön. Sjön har fö extremt klart vatten vad jag minns.
 
Snyggt

Peter. Din tur. Numera heter myndigheten FOI och från början var det militärfysiska institutet http://sv.wikipedia.org/wiki/Militärfysiska_institutet

På wikipedia kan man också läsa "Grindsjön uppmärksammades 28 juli 2004 när Tony Olsson och tre andra fängelsedömda brottslingar uppehöll sig där efter sin rymning från Hallanstalten."

Rätt listigt att gömma sig innanför rekordeliga staket.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...