Sällskap fågelskådning

Hej,
jag har tagit upp mitt gamla barndomsintresse fågelskådning och börjat åka runt lite till fågellokaler kring Stockholm. Har varken bil eller tubkikare och kunskaperna är lite ringrostiga, men börjar få lite bättre koll på arterna igen efter ett par månaders skådande. Dock känner jag ingen som är intresserad av fåglar, och mitt intryck av Stockholms ornitologiska förening är att det mest består av 50-plussare, så tänkte testa här ifall någon är intresserad av att slå följe till lite fågellokaler?
 
Lokaltips

Hej
Ett tips om ett bra ställe är Myttinge på Värmdö. Där finns t.ex. lappuggla mfl. Tag buss från Slussen till Hemmesta och sedan 439 till Stenslätten fvb Vreta Gård där Du ska stiga av. Framför Dig ligger då hela fältet med en väg tvärs över att följa. Ta med fika. Kolla på sl.se för detaljer om bussarna.
Lycka till
Argus
 
tack!

ska kolla upp det när jag kommer hem från härjedalen där jag är nu och går i fjällen, längtar inte hem men lappuggla låter int2ressant :)
 
få lite pippi

Hej där
Utan att vara någon fanatiker så tycker jag att det är skoj att va ute och kolla in fåglar.
Har precis som du upptäckt att intresset för detta just tydligen ökar med åren.
Man kan väl säga att vi är före vår tid.

Jag bor i norrort, så det blir mest kring järvafältet men ibland även på andra lokaler.
tycker absolut det skulle vara trevligt med sällskap.

Hör av dig och lämna några uppgifter så kan vi försöka få till lite skådning.
/Jonatan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GustavF. 20-årig kille i Solna som vill ha sällskap Stockholm 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...