Lossa SNS X-advanced binding

Hej, mina skridskor har SNS X-adv bindingar och jag kan på inga vis få loss dem.

Har skruvat ur skruven upptill över bindingens låsfunktion. Men har några jag inte kommer åt.

Två sitter med muttrar underifrån, men gissar att de ska skruvas av ovanifrån då muttrarna är helt omöjliga att komma åt.
IMG00022.jpg


Den tredje är längst bak på bindingen men verkar vara täckt av någon sorts plastbricka(?) med ett väldigt grunt spår, tror inte den ska skruvas upp men lyckas inte bända loss den heller.
IMG00023.jpg



Ursäkta den dåliga bildkvalitén
 
Plastbrickan längs bak petar du loss med en spetsig kniv eller liknande. Då blottas skruvskallen. Sedan tar du bort plast"plattformen" och skruvskallarna fram avtäcks i och med detta. Framtill finns en skruvskalle i mitten åtkomlig om man lyfter på gummikudden på många modeller.

Thure
 
Plastbrickan längs bak petar du loss med en spetsig kniv eller liknande. Då blottas skruvskallen. Sedan tar du bort plast"plattformen" och skruvskallarna fram avtäcks i och med detta. Framtill finns en skruvskalle i mitten åtkomlig om man lyfter på gummikudden på många modeller.

Thure

Plastbrickan verkar sitta extremt hårt, är du säker att det är en bricka? Verkar vara limmad isf.
 
Har du "rätta knycken"?

En syl eller spetsig spik kan nog också funka. Gäller att få lite tag i kanten.

Är den limmad så får du nog borra i stället.

Thure
 
Löste det nu genom att slå kniven rätt ner i brickan längs spåret och bända upp. Gick väldigt mycket lättare.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...