Var ska du cykla 2016?

Nu är det dags igen. Ett nytt år närmar sig. Så den ständiga frågan: Var ska ni cykla nästa år? Det vill säga 2016?

Själv ska jag ta revansch efter ett mycket dåligt 2015 (ca hundra mil i Namibia, Thailand och Burma, ett par dussin tältnätter och ett par månader på luffen.) och köra en klassisk tur till Kina. Jag ska försöka besöka länderna längs vägen som jag missade 2004 då jag också rullade österut. Lyckas planen ( vilket är långt ifrån säkert...) så kommer de nya länderna som jag cyklar i att vara: Finland, Estland, Vitryssland, Ryssland (Inkluderat Dagestan och Tjetjenien), Armenien, Turkmenistan, Uzbekistan, Tadzjikistan, Kirgizistan, Kazakhstan och Mongoliet. Lyckas jag inte få ett ordentligt visum till Ryssland kommer jag istället ta mig till Ukraina via Moldavien och hoppa på båten till Georgien. Jag känner inte för en fjärde runda i Turkiet. Lyckas jag däremot få ett bra visum så blir det nog ännu ett besök i Ryssland någonstans längs rutten.

Nu är det er tur! Berätta om era planer! Var ska ni cykla 2016?

/Lars
http://www.lostcyclist.com/cv/

Tidigare trådar i ämnet:
2015: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=79477
2014: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=76440
2013: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=72608
2012: http://www.utsidan.se/forum/showthre...vart+ska+cykla
2011: http://www.utsidan.se/forum/showthre...=var+ska+cykla
2010: http://www.utsidan.se/forum/showthre...highlight=2010
2009: http://www.utsidan.se/forum/showthre...highlight=2009

(Jag tror inte de äldre länkarna fungerar, men det är bara söka vid intresse).
 
Hejsan.
Själv är jag lite mer blygsam..
Jag, frugan och vovven kommer förhoppningsvis att genomföra en tripp efter ostkusten tur och retur till ungarna.
Gamla montainbikes med lite mer lättrullande däck, en springerpinne till hunden, en tvåhjulig hundkärra samt en enhjulig lastkärra. Hunden är lite större och gillar att springa men kommer att få åka för det mesta.
Totalt strax under femtio mil, snitthastighet en mil i timmen, tält två nätter på vägen ner, förhoppningsvis en varm och skön säng några dagar sedan hemgång...
Mvh
 
Grand tour of Eskilstuna. Om jag cyklar mycket långsamt på alla grusvägar som finns bör jag klara av det på fyra veckor. Wild camping i huvudsak. Kanske en eller fler bad i sjöarna. Maten fixar jag genom fiske och tjuvjakt.
 
Hejsan!
Jag har hittills hållt mig nära hemmaplan i Jönköpings län, västkusten och blekinge. Tre gånger cyklade jag ner till stugan i blekinge i somras. 17mil enkel resa blir 6x17=119mil plus ca samanlagt 80 mil neråt västkusten. Det börjar kännas rätt nu i kropp och ben. Jag fick mersmak från Varbergturen. Har dessutom barndomsminnen från alla semesterresor vi gjorde till Varberg. Längtar till havet! Danmark lockar lite också. Får se vad tiden tillåter. Roligt är det iaf och längtan är stor till nästa sommar!

Varberg, Blekinge och kanske Danmark alltså!
 
Hej utsidan!

Ny här, men känner att jag måste dela med mig av min resa nånstans lite småoffentligt också.

Det blir en första tour från bjäre till Kina, ett land som jag alltid älskat och en massa äventyr och nya länder att älska på vägen.

Har lite saker kvar att skaffa innan det kan bära av men kör med en kinesisk cykel och funderar just nu på om jag ska skaffa SPD skor och pedaler eller inte. Har lite känsliga knän och har tänkt att det borde vara skonsammare för fötterna om man bara kan ha dom "rätt" på pedalerna.

Först måste jag klara ut mitt projektarbete också...
 
Försöker få tjejen att fundera över att börja cykla. Blir förhoppningsvis en tur genom Sverige. Helst från Nordkap, men är glad om det alls blir av. Om inte annat så har kollegorna anmält mig till Vätternrundan...
 
Det var hemskt vad dåligt den här tråden tog sig - trots att långfärdscykling är populärare än någonsin. Facebook stjäl väl uppmärksamhet från utsidan, antar jag. Nåväl.

Jag sticker på lördag. Mitt visum har ordnat sig, men jag har justerat bort några länder för att slippa byråkrati. Ungefär så här planerar jag att cykla:
 

Bilagor

  • Fullskärmsinfångning 2016-03-21 170738.jpg
    Fullskärmsinfångning 2016-03-21 170738.jpg
    20 KB · Visningar: 669
Stockholm-Mariestad

Häftig grej, lycka till! :)

Jag planerar att cykla Stockholm-Mariestad någon gång i vår/sommar när tid finns. Blir nånstans uppemot 35 mil.
 
Funderar på Göteborg - Östersund i sommar (eventuellt fram mot hösten). Inga långa turer eftersom jag funderar på att spara semesterdagar till ett eventuellt vandrande av Gröna bandet nästa år. :)
 
Jag kommer cykla runt Bottniska viken i sommar (troligen juli och augusti). Stockholm norrut till Haparanda på svenska sidan, för att sedan följa finska västkusten söderut och avsluta med att korsa Ålands skärgård.
 
Runt på jorden.

Jag och min sambo har just sagt upp oss och planerar trampa runt på jorden i fyra år. Kanske längre, kanske kortare. I Augusti bär det av mot Kapstaden som är första delen av resan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
olaab Var hyra långfärdscykel i Japan, helst Sapporo Långcykling 0
halmstadanders Afrika, när var hur Långcykling 12
enSAM Cykla, var? Långcykling 4
graylingman Var köper man billigast Vaude eller Ortlieb cykelväskor? Långcykling 11
DaveOutdoor Marin Muirwood var? Långcykling 8
malinliljeblad Vill åka långt härifrån, ensam med cykeln - men var? Långcykling 9
metzan Var cykla - en vecka i Europa? Långcykling 11
LisaJ Var hitta STOR cykelkorg? Långcykling 8
liquidmonkey camel bak LOBO---var??? Långcykling 2
perosen var hitta finare navdynamo (DH-3N71 etc)? Långcykling 3
swed-ontour Var hittar jag en transportväska? Långcykling 7
mattiase Var har de små diod-framlysena tagit vägen? Långcykling 19
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
avsl0912 Så var det då klart, enhjulingskarriären är över! Långcykling 13
avsl0912 Så var det snart dags igen! Haparanda-Ystad på 1 hju1! Långcykling 12
KLAGER Det var en gång en cykel Långcykling 2
Albertsson Var köpa Ortlieb i Göteborgsområdet ? Långcykling 7
skiman Sverige-leden var finns hemsida med karta? Långcykling 2
PK Neelix Var cykla kring Umeå? Långcykling 1
igs DRESINCYKLING VAR ? Långcykling 5
lactlab Var köper jag en cykelresväska Långcykling 3
KTG Alla snackar om cyklar med stålram, men var finns dom? Långcykling 25
littlebigohrn Var finns logi på vägen mellan Strömsund -Stekenjokk Långcykling 11
Daddy Cool Genomresa Danmark! Hur? Var? Långcykling 3
The_Lost_Cyclist cykelsem var? Långcykling 5
ehn Var julklapparna inte tillräckligt hårda? Långcykling 0
littlebigohrn Var cykelvandrar jag i de djupa Värmlandskogarna? Långcykling 1
stellan Var kan man köpa Timex klockor i sverige Långcykling 3
stellan Begagnade racercyklar - Var? Långcykling 4
sjuttis Var köpa touringcykel? Långcykling 5
dirty harry Var kan jag hitta en ny Crescent Egil (den är stulen)? Långcykling 0
stellan Domningar i skrevet - var tog lille vännen vägen Långcykling 38
lizardking var köper man cykelväskor Långcykling 5
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
rimn Vart ska ni cykla 2010? Långcykling 58
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.