8848 Altitude???

Hej, jag har stött på det här märket i några butiker nu. Jag har kollat på deras hemsida men där finns faktiskt inte mycket nyttig information. Hur bra är märket och kan man lita på att det är hyfsat bra kvalité. Det är inte det dyraste märket, men långt ifrån det billigaste heller. Och de har även GTX produkter. Har tänkt att köpa deras Gamma Jacket som har 2 lagers GTX XCR.

Någon som har erfarenhet av det här märket?
Tack för svar.

/
 
har också sett det och funderar även jag på vad det är..
tvivlar på att gtx får sitta i vilken skit som helst!
att de är måna om sitt rykte har diskuterats tidigare här på forumet och då är det väl dumt att sälja sig till ett lågkvalitets-märke!?!
goretex är ju alltid goretex men kolla sömmar, tejpningar och detaljer och kör på 8848 om det ser bra ut!

lycka till!
 
kanske lite fel svar men.. jag har en billigare jacka av samma märke och får väl säga att den är bra.. har iofs mesta nvänt den som skidjacka och skoljacka men den funkar och deras membran - atec funkar hyfsat... man blir inte så blöt ;)
 
Act Jacka

Undrar lite om deras Act Jacka, då jag inte förstod vilket material den var sydd i. det är en Polartec symbol nedanför, men det står att den är i "toray strech", kan det vara så att de blandar ihop det, eller är den faktiskt sydd i t.ex. Powershield? tror förövrigt att jag såg jackan för ett antal månader sedan, 2000 låg den på då, om det var rätt vill säga, eller 1000 för en väst. för om et nu skulle vara så att den är gjord in nåt "fint" tyg som Powershield så skulle det vara otroligt billigt =)
hmm... någon sem vet något?

/Martin
 
8848 är Intersports eget märke precis som Stadium har Everest. Själv har jag en fleece med Gore windstopper och min fru har både skaljacka och polartec-fleece av detta märke. Jag tycker inte att 8848 är av sämre kvalitet än t ex premiummärkena Peak och Haglöfs som jag också äger konfektion av. Eftersom priset på 8848 dock är lägre än "statusmärkena" tycker jag de är mer prisvärda. Om man t ex jämför en windstopper-fleece från Haglöfs med den från 8848 skulle man kunna tro att de är gjorda i samma fabrik.

/Stefan
 
Fibbe; sa:
8848 är Intersports eget märke precis som Stadium har Everest.

McKinley är Intersports märke. 8848 säljs ofta på Intersport men även i andra butiker och då främst i cykelbutiker. Har själv en cykeljacka från 8848 som fungerar riktigt bra. Hur goretexkläderna är vet jag däremot inte.

/Klas
 
Cykelkläder

Stämmer det att det slutat tillverka cykelkläder!?
Lite of topic, sry. Tycker deras cykeltröjor är snygga och sköna.
 
8848 Altitude är ett "gammalt" märke för skidkläder. Minns att jag åkte med Sportresor till Val d'Isere i början av 90-talet och guiderna hade kläder från dem.

Har en fleecejacka (utan windstopper) som jag är nöjd med, det var den enda lite billigare (runt tusenlappen) som jag kunde hitta med tajt skärning som inte satt som ett tält som de flesta andra billigare märken.

Jag uppfattar dem som lite dyrare än sportkedjornas egna märken men i segmentet under premiummärken som Haglöfs, Arceteryx osv.

Johannes
 
Fibbe; sa:
8848 är Intersports eget märke precis som Stadium har Everest.

8848 Altitude came inte beeing about ten years ago when a team of designers developed special wear for the first Swedish expedition to climb Everest (hence the name "eighty-eight forty-eight", the number of meters above sea level of the world's highest mountain). This project grew into a whole company tha specializes in technically advanced functional outdoor wear.

saxat från http://www.8848altitude.com

/ Morgan
 
Jag har nu studerat deras kläder lite närmare och man kan nog inte säga att det är intersports märke. För det är det inte tydligen. Dock använder de sig av intersport som återförsäljare rätt ofta. Tydligen något avtal mellan dessa parter. Märket kan dock inte jämnställas med märker som Everest och McKinley. Det är betydligt bättre kvalité på 8848. Ser ut att vara ett väldigt prisvärt märke.

Tack för alla svar! Tror faktiskt att jag ska köpa deras jacka. Får väl återkomma med en recencion.

/
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
doffy_74 8848 regnkläder? Kläder 1
NonCuro 8848 Jackor... Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.