8848 Jackor...

Köpte en 8848 jacka (Freeland) i 3-lagers Gore-Tex för ca 6 månader sedan. Har varit mycket nöjd med jackan fram tills nu då flera utav tejpningarna börjar låsna från "bastyget" på grund av fett från ansiktet och liknande. Jag köpte dock jackan på ett sorts factory-outlet i trakterna runt Ulricehamn (minns inte namnet på butiken) och fick betala runt tusenlappen under normalt butikspris.

Nu undrar jag om detta är "normalt" i och med att det var såpass reducerat pris eller om jag ska reklamera jackan? Går detta att åtgärda själv eller behöver man skicka till en auktoriserad Gore-Tex reparatör för att bibehålla garantier och liknande?

Tackar på förhand...

//Robert W
 
NonCuro; sa:
Nu undrar jag om detta är "normalt" i och med att det var såpass reducerat pris eller om jag ska reklamera jackan? Går detta att åtgärda själv eller behöver man skicka till en auktoriserad Gore-Tex reparatör för att bibehålla garantier och liknande?

Tackar på förhand...

//Robert W

inte normalt under några omständigheter, inte ens under rea eller vad som helst.. GTX har väl kvalitetskrav på de klädfabrikanter som får använda GTX(även om det inte verkar så längre).. Reklamera din jacka hos någon handlare som säljer 8848 produkter.. SÅ reklamera!!!
 
Passa också på att få namnet på din jacka uppgraderat. Everest är nu tydligen 8850 enligt senaste mätningen :)
 
Höjden på berget och jackans kvalitet är med ganska stor sannolikhet inte korrelerade. Försök maila representant för Gore i Sverige och be om råd. Tillverkaren av jackan borde ta sitt ansvar och se till att uppfylla Gores normer. Ajabaja om de inte gör det! Kanske därför jackan till slut hamnade på en outlet i Ulricehamn?

8848 såldes tidigare på Intersport. Vad blev det av märket?
[Ändrat av Buda 2005-02-22 kl 16:42]
 
Dom finns väl allt kvar vad jag vet! Jag har en softshelljacka från Altitude 8848 som jag är mkt nöjd med!

Maua
 
Jackan som sådan är jag nöjd med... Ska ta och höra av mig till 8848 via nätet och se vad de har att säga... Det verkar ju inte vara så svårfixat. Tackar för alla råden som kommit in...Detta forumet är överlägset!

BTW så är jackan en del i den nya vinterkollektionen så företaget finns än...

// Robert
 
8848 var ju ett hyfsat välrenommerat märke en gång i tiden, tills dess att Intersport tog över det ;-) Att han hittat jackan på en outletbutik utanför Ulricehamn är absolut inte konstigt eftersom företaget i fråga har sitt kontor i Borås och jag tror även att de tillverkade sina kläder där förr (själv så köpte jag ett par 8848 brallor, i goretex, på rea för en 6-7 år sedan, som för övrigt fortfarande håller måttet).
 
Jag har egen erfarenhet av en reklamerad 8848-jacka och i mitt fall så uppträdde dom föredömligt.

Jag köpte en lättare jacka (på rea) med fusk-goretex men märkte snart att det läckte in vatten vid armbågen då det regnade. Hittade snart felet och det var tejpningen vid en söm som var för kort och därmed inte täckte hela sömmen.

Intersport som sålt jackan tog kontakt med 8848 och eftersom jackan var av utgående modell och inte fanns kvar så erbjöd dom mig en liknande jacka i äkta Gore tex, för att slippa laga.

Men eftersom det var modellen i sig som tilltalade mig tackade jag nej och ville ha den lagad i stället. Då lagade dom den utan knot. Jackan var bara borta i 5 dagar innan jag hade den tillbaka.

Både Intersport (i Västervik) och 8848 agerade professionellt tycker jag.

/Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
doffy_74 8848 regnkläder? Kläder 1
A.S. 8848 Altitude??? Kläder 9
Nybörjarvandraren Två jackor för lite alla möjliga behov - men vilka? Kläder 15
FriFågel Jacka för vandring: en eller två jackor? Kläder 7
AnteÅ Lim till Gore-Tex-jackor Kläder 3
marcusen Vindslå på GTX-jackor Kläder 48
Glännman Skinnbyxor och jackor i vildmarken Kläder 9
andjoh88 Gore tex jackor Kläder 1
Oskar R. Fjällrävens vinter Jackor Kläder 4
hdn729 bergans jackor Kläder 2
Mr Doderhult jackor från itab! Kläder 7
Nordstjärnan Förslag på Fjäderlätta jackor? Kläder 18
linnaa Hitta bra/billiga jackor!?! Kläder 12
-Patric- Asterix jackor och deras funktion Kläder 79
joask202 Lättare jackor med syntetfyllning? Kläder 10
lowe Trenden korta jackor över? Kläder 5
Kalle E Upprop för bra jackor! Kläder 17
Mathew 66 North Iceland & andra eVent jackor, vart finns de?? Kläder 9
Jonte Myra Jackor till humana priser? Kläder 2
ebh Hur upptäcka falska TNF jackor? Kläder 19
fisherman Billiga Tierra jackor Kläder 3
holmis_bigfoot.com VARNING! PIRATKOPIERADE NORTH FACE JACKOR!! VARNING!! Kläder 8
highlandpark Jämförelse mellan olika jackor Kläder 1
highlandpark Knöligt med zip-in i TNFs jackor! Kläder 3
bash Mera funderingar kring jackor Kläder 0
CrazyFin Dags för nya jackor också! Vilken? Kläder 0
Gaban Pressat GT-jackor skarpt - någon? Kläder 7
mekelund Klättermusen jackor Kläder 8
Stor Stora jackor Kläder 1
Anders.Appelqvist Idiotiska halsar på ALLA fleece jackor! Kläder 12
erolorhun ArcTeryx jackor? Kläder 4
Wad Tips på jackor? Kläder 3
mtallberg Tierras jackor Kläder 25
mtallberg Lundhags jackor Kläder 0
Rad Air jackor och byxor! Kläder 0
Billigare North Face Jackor? Kläder 2
Behöver tips om Haglöfs Tind och Shelter (Activent jackor) Kläder 1
Har Haglöfs bra jackor? Kläder 2
Columbias jackor Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.