Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-11-11, 11:42
qwert qwert är inte uppkopplad

Hur vindtät och vattentät upplever ni att den är?
Svara med citat
Gammal 2018-11-11, 18:13
Björn_ström Björn_ström är inte uppkopplad

Mithril kevlars lufttäthet

Kevlarväven i Mithril är lagom tät. Den är mindre lufttät än en jacka typ fjällräven eller Klättermusens bomullsjackor men tätare än en normal fleecetröja. Den är inte vattentät men väven suger inte upp något vatten så man blir inte blöt om det inte regnar hårt. Jag använder min på vintern så jag har inte provat min i regn . Kolla upp Klättermusens beskrivning av MFR-värdet det ger en vägledning.
Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 16:02
Oblix Oblix är inte uppkopplad

Visst finns/fanns det en likadan för halva priset, utan Kevlar?
Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 20:58

Ledsen om jag snöat in fullständigt, finns ju en special edition också! Vad månne skillnaden vara?
https://www.klattermusen.com/s ... -herr-black/
Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 09:50

Slog till slut till på en limited edition i Large, dessvärre för liten – skickas nu åter. Synd, verkar vara ett superplagg ...
Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 20:38
eyck eyck är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
Slog till slut till på en limited edition i Large, dessvärre för liten – skickas nu åter. Synd, verkar vara ett superplagg ...
5000 kr ska du inte betala för en softshelljacka. Det är rena rånet och står inte på något sätt i relation till vare sig produktionskostnader eller kvalitet. Samma bondfångeri som när Fjällräven sålde en G1000-anorak för 4500 för några år sedan. Förvånar mig stort att outdoor-märkena kommer undan med sådant här fortfarande.

/Mats
Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 07:09
Grahniskogen Grahniskogen är inte uppkopplad

Ny Blocketchans här i XL, 1200 kr. Länk
Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 09:51

Tack för tips Grahniskogen – nu införskaffad! Sparade en del pengar på den affären.
Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 11:53
Grahniskogen Grahniskogen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
Tack för tips Grahniskogen – nu införskaffad! Sparade en del pengar på den affären.
Årets julklapp! Hoppas den passar. Har själv tröjmodellen av Mithril, ej kevlar, och den är toppen.
Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 14:26
Sewen Sewen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av eyck Visa inlägg
5000 kr ska du inte betala för en softshelljacka. Det är rena rånet och står inte på något sätt i relation till vare sig produktionskostnader eller kvalitet. Samma bondfångeri som när Fjällräven sålde en G1000-anorak för 4500 för några år sedan. Förvånar mig stort att outdoor-märkena kommer undan med sådant här fortfarande.

/Mats
Delvis sant om man bara tittar på förhållandet produktion - kvalitet, men det gäller ju massa varor. Däremot inte speciellt förvånande om man väljer att se det som ett modeplagg. Många outdoormärken har idag minst lika stort anseende som tillverkare av modeprodukter som funktionsplagg. 5000kr är ingen kostig summa för en jacka av ett hett märke.
https://www.acnestudios.com/se ... Cbf8QAvD_BwE
Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 19:05
eyck eyck är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Sewen Visa inlägg
Delvis sant om man bara tittar på förhållandet produktion - kvalitet, men det gäller ju massa varor. Däremot inte speciellt förvånande om man väljer att se det som ett modeplagg. Många outdoormärken har idag minst lika stort anseende som tillverkare av modeprodukter som funktionsplagg. 5000kr är ingen kostig summa för en jacka av ett hett märke.
Helt enig med dig. Men ditt exempel gör inte galenskapen mindre

/Mats
Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 13:55

Citat:
Ursprungligen postat av eyck Visa inlägg
Helt enig med dig. Men ditt exempel gör inte galenskapen mindre

/Mats
Generellt brukar man ju säga att en produkts värde är lika med vad någon vill betala. Det verkar som om den aktuella jackan är mycket eftertraktad och tenderar att snabbt ta slut. Hur mycket anser du att en jacka får kosta för att det inte ska vara galenskap att köpa den? Väger du in kvalitet i bedömningen?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:03.

Logga in

Tips!