• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Kan bara instämma i Joannas kommentar ovan!

Så:
Den som vill gå med en skapligt trevlig, hyggligt tränad, genomsnittligt snygg, medelmåttigt rolig, hyfsat intelligent, något så när modig, rimligt fjällvan, hundraprocentigt singel, tillräckligt klok 55årig skånska med eget Hillebergs som längtar till exvis Padjelanta i sommar, kan ju höra av sig.
 
Någon borde starta en datingtråd, exempel finns på Jaktsnacks forum. Den tråden är 6668 inlägg lång ;-) Var själv delaktig där för över tre år sedan men är inte längre singel. Om det funkar där så varför inte på utsidan? (Sedan vet jag ju inte hur många som faktiskt fixat dejt via den tråden).

Sent from my GT-N8020 using Tapatalk
 
Någon borde starta en datingtråd, exempel finns på Jaktsnacks forum. Den tråden är 6668 inlägg lång ;-) Var själv delaktig där för över tre år sedan men är inte längre singel. Om det funkar där så varför inte på utsidan? (Sedan vet jag ju inte hur många som faktiskt fixat dejt via den tråden).

Duger det inte med reskompis eller ny tråd typ reskompis för singlar?!?!? Finns även http://shakemyworld.com där man kan sätta ihop en egen tur/aktivitet och säga att folk får ansluta (vet ej hur aktivt det är idag) ==> blir lite mer avdramatiserat om flera singlar gör saker ihop än att man ger sig iväg med en "utvald" på en cykling genom Sydamerika ;-)

Exempel på vandring jag var med på under min singeltid "Fjällvandring Abisko-Kebnekaise, 9-18 juli"
http://shakemyworld.com/sign_up?redirectUrl=/Event.aspx?tx_category_id=116&id=2721
Alla trivdes vi blev 20 personer till slut och några hittade varandra.....
Video från vandringen https://www.youtube.com/watch?v=wYRnm8h9Nag
 
Tycker det känns bättre att träffas förutsättningslöst först. Sen gå på date om man känner för det. Det värsta som kan hända är att man blir knivmördad av någon avundsjuk så kör på!
 
Det värsta som kan hända är att man blir knivmördad av någon avundsjuk så kör på!

Känns som en ytterliggare udda kommentar. Tycker ämnet borde diskuteras mer seriöst och med respekt. Att dela en vacker friluftsupplevelse med någon man älskar är bland det finaste man kan göra förstår inte varför inte ämnet kan hanteras med den respekt det förtjänas.

respect.png
 
Jag skaffade en "vanlig" tjej som inte hade något särskilt intresse för vildmark, vandring och fiske. Sen manipulerade jag henne tills hon gillade det. Nu sitter hon och planerar nästa fjällvandring och jag är världens bästa/lyckligaste vildmarksman.
 
Känns som en ytterliggare udda kommentar. Tycker ämnet borde diskuteras mer seriöst och med respekt. Att dela en vacker friluftsupplevelse med någon man älskar är bland det finaste man kan göra förstår inte varför inte ämnet kan hanteras med den respekt det förtjänas.

Det är långt ifrån självklart att få träffa vem man vill. Skrev det i respekt och tacksamhet att vi lever i den här delen av världen.
 
Lite snabbt nu för min dag började 4 i morse och jag är trött, bara skummat igenom tråden dessutom :p

Kanske inte va riktigt tydlig med hur jag menade. Tycker det är rätt självklart att man har träffats innan iaf någon gång så man har känt av kemin mellan varandra. Annars kan det ju bli rätt tufft om man ger sig ut på tur och inser efter en halvtimme att detta inte kommer att funka... x) Lika väl så anser jag att bara för att man dejtar och trivs med varandra så betyder det inte att det är skrivet i sten att det ska bli en kärleksrelation.

Och helt ärligt skulle jag vara rädd för knivmördare så hade jag nog inte ens kunnat lämna mitt hem. Shit happens om det nu skulle hända, men jag vägrar att gå runt o va allt för paranoid!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
KlaraL sugen på långfärdscykling i höst? Reskompis 9
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4
Anna.S Kompis på ridturer och ridresor Reskompis 1
JonathanW Sällskap på vintertälttur i februari Reskompis 9
afil MTB å cykel på Gran canaria! Reskompis 1
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9
Adventure-Cilla Kom med på en spännande resa.. Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...