Övernattningstur!

Tack själva TorbjörnGBG och mrZip! Roligt att kunna följa med och jag gör det gärna igen.

En kort distans, vintercamping vid vindskyddet vid Våmmedalstjärn norr om Tulebo. Utmärkt på terrängkartan som St Tjärn. Vindskyddet finns inte heller utmärkt som ett sådant. Vi var tre. Lättsamma -4 grader, vind från rätt håll samt frikostigt eldande gjorde det lätt och trivsamt.
 
Hoppas att ni hade det trevligt! Själv fick jag byta en efterlängtad hammocktur mot blöjbyten, influensasjuka, och annat smått och gott men jag hoppas på bättre lycka nästa gång. Tog ni några bilder som kan läggas ut här måhända?
 
Förresten...

På lördagkvällen satt jag och tröstade mig med att beställa en underquilt. Det blir en UK Hammocks full lenght winter UQ med 100 grams extra fyllning.

Ser fram emot att testa den när det blir dags för ny tur.

671267136870.png
 
Självklart !! Alla är välkomna !! Bilder på Torbjörns och min hammock, Fredrik sov i vindskjulet. Samt på den bakadepotatisen jag bjöd på. Spånar på ett nytt datum o ny plats redan nu ! Håll koll på denna tråden bara ! // Andreas
 

Bilagor

  • DSC_4041.jpg
    DSC_4041.jpg
    35.1 KB · Visningar: 627
  • utehelg2.jpg
    utehelg2.jpg
    54.6 KB · Visningar: 723
Förresten...

På lördagkvällen satt jag och tröstade mig med att beställa en underquilt. Det blir en UK Hammocks full lenght winter UQ med 100 grams extra fyllning.

Ser fram emot att testa den när det blir dags för ny tur.

671267136870.png

Ja det var så synd att sjukdom satte stop för dina planer .. Hoppas du kan följa med nästa gång !! Verkar vara en fin fin UQ. Jag lånade Fredriks termometer på morgonen när vi vaknade för att mäta lufttemperaturen i min sovsäck. 30 grader jämt :p Sov som en stock hela natten förutom när jag fick kasta kottar på Torbjörn som snarkade till någon gång :) // Andreas
 
Ja man vart ju inte mindre sugen på utelivet när man såg dessa bilder :)
God mat till en sprakande brasa samt trevligt sällskap, jo jag tackar :)
 
Lite fler bilder. Frukostbuffe´n samt kaffekokning.
 

Bilagor

  • utehelg3.jpg
    utehelg3.jpg
    137.4 KB · Visningar: 666
  • utehelg4.jpg
    utehelg4.jpg
    186 KB · Visningar: 627
Ser fantastiskt trevligt ut! :D
Den frukosten ser makalöst mycket godare ut än havregrynsgröt som det så ofta blir när man är ute :)
 
Kullsjön i Lerum har ett vindskydd och grillplats - ligger på västsidan sjön.
Dock ingen vedservice.

Fiskekort 150 spänn dygnet , pimpla - och käka foliegrillad regnbåge och/eller öring.
Dom andra sjöarna som funnits i anslutning i era områden är ju primära abborre och gäddsjöar - detta är en P&T sjö me ädelfisk.

Isfri tid är flugfiske/spinnfiske tillåtet men ej mete.
 
De räcker med bilder :)
Jisses vilken frukost......
Ja det ser verkligen ut som ni trivdes :)
Vad hade ni för sovsäckar? Vilken temp var de för?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...