NAMNLISTA-CAMP MOLLOY

Re: Re: Re: Re: Självklart

Nu fattar jag inte riktigt vad du menar?????
Jag skrev tydligt tycker jag att alla kan vara riktiga sportmänniskor MEN tvbolagen utnyttjar deltagare med speciella åsikter och läggning för att skapa rubriker.
Om jag har fördommar så är det mot tv bolagen och om det är dom fördommarna du menar så står jag för dom annars så är det bara att läsa utantill och inte förvränga det jag skrev till något annat än vad det står Tack
KIM

hakan_l_borg; sa:
kim1; sa:
Nej nej självklart kan dessa vara lika bra multisportare som alla andra.
Men deras huvud uppgift (från producentens sida) är ju inte att genomföra en bra tävling utan skapa rubriker och splittring.
Det är detta utnytjandet av deras läggning eller åsikter som jag vänder mig emot.
Om någon förstår vad jag menar?
Alla i en dockysåpa ska vara där av samma anledning.
Men en del utnyttjas ju bara av tv bolagen för att få fler tittare.
det skulle vara mycket hemskt om detta hände CM.
MVH
KIM

Jag tror att du behöver jobba hårt med dina fördomar kompis. Du kan ju lägga till Poliser (Martin Mellin) - Säljare (Patrik vad-han-nu-hette-från-förra-året) - Frisörer (Mariana Dehlin) - Pizzabagare (Alexandra Sazzi ... med flera.

Förresten så var det väl nån i Camp Malaj som kallade vinnaren för surfitta, där har du äkta känslor du!
 
Grejen är väl att man skall vara med i ett progrem av typen Camp Molloy för sin förmåga att prestera bra i tuffa tävlingar inte för vilken läggning eller politisk åsikt man har, men tv bolagen har en förmåga att pointera och belysa sådana saker så att fukous kommer inte på om individen är duktig eller inte utan vilken läggning etc man har.

Vi vet ju inte om det senaste Camp Molloy gänger var homos allihop eller värsta vänster radikalerna eller trädkramare, för det var fokus på tävlingarna och itne på konflikter mellan deltagarna. Därav tycker jag knappt att det kan liknas vid en dokusåpa utam mer en tävling. Big Brother, Baren, Villa medusa är ju knappast en tävling utan ett socialt spel.

Skulle Tv4 redaktionen begå detta mistag (att byta fokus från tävling till socalt spel) så miskar nog inte antalet tittare men de kommer få andra sorter. Inte oss som är intresserade av uteliv, tuffa sporter och utrustning.

Det jag vill säga är bort med fokus på speciella åsikter, det är ingen som vill veta det ändå. JAg vill inte veta vilken läggning folk i TV har, det är deras ensak och jag skiter fullständigt i det så länge de inte packar på mig sån info.

// Johan
 
medhåll

Tyvär så år det många tittare som gillar dessa saker Tv bolagen gör ju allt för att få fler tittare,så risken är stor (tror jag) att TV4 hänger på detta. Den kritik tv4 fick för programmet var ju att det var för tävlingsinriktat och att dom hade för lite profiler i programmet.Plus att det var tävlingsmänniskor som var med istället för "vanliga människor".
Så vi som inte vill se detta i tv är i minoritet men tycker tv bolagen kunnde göra tv för oss också.
MVH
KIM

da_flower; sa:
Grejen är väl att man skall vara med i ett progrem av typen Camp Molloy för sin förmåga att prestera bra i tuffa tävlingar inte för vilken läggning eller politisk åsikt man har, men tv bolagen har en förmåga att pointera och belysa sådana saker så att fukous kommer inte på om individen är duktig eller inte utan vilken läggning etc man har.

Vi vet ju inte om det senaste Camp Molloy gänger var homos allihop eller värsta vänster radikalerna eller trädkramare, för det var fokus på tävlingarna och itne på konflikter mellan deltagarna. Därav tycker jag knappt att det kan liknas vid en dokusåpa utam mer en tävling. Big Brother, Baren, Villa medusa är ju knappast en tävling utan ett socialt spel.

Skulle Tv4 redaktionen begå detta mistag (att byta fokus från tävling till socalt spel) så miskar nog inte antalet tittare men de kommer få andra sorter. Inte oss som är intresserade av uteliv, tuffa sporter och utrustning.

Det jag vill säga är bort med fokus på speciella åsikter, det är ingen som vill veta det ändå. JAg vill inte veta vilken läggning folk i TV har, det är deras ensak och jag skiter fullständigt i det så länge de inte packar på mig sån info.

// Johan
 
Tycker vidare att det är på tok förlite special program i tv. Typ ett tv program om utsidans innehåll. Uteliv eller något. Där man i nått avsnitt kollar in vandring, nått mulitsport, nått klätttring etc. Och i varje avsnitt behandlar tips och tricks, utrustning, olika tuffa platser för respektive sport. Finns ju hur mycket mtrl som helst.

// johan
 
rekord?

kul att folk skriver, hade inte väntat mig så här många svar. sen kanske inte alla håller sig till vad det var tänkt till från början, men va sjutton det spelar ju ingen roll :D

/Filip

p.s. finns det något utsidanpris man kan få för väldigt många svar på kort tid?? :)
 
Fel upplägg.

Tyckte Camp Maloy iår blev alldeles för segdraget.
Bra idé men skjut ihop det till 1-1.5h med ett inför Camp Maloy istället. Visa Lagval och utröstning på inför Camp Maloy och tävlingarna på själva Camp Maloy istället.
Ta dessutom fler sträcker där inte orienteringen blir helt avgörande utan där det är deltagarnas förmåga att ta ut sig och sammarbeta som avgör.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Camp Malloy Multisport 6
9331 Fortsättning av Camp Molloy? Maila TV 4! Multisport 3
A.S. Camp Malloy - slut Multisport 12
MikeMike Camp Molloy efter ett tag.... Multisport 63
Fluoronauten Camp Molloy Multisport 81

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.