NAMNLISTA-CAMP MOLLOY

Klart man skriver på

Fast mindre med måndags och tisdagsavsnitt och mer av tävlingarna. Sedan borde det gå att få till rättvisa envigar istället för utröstningar.
 
Re: Re: Jag tycker Camp Malaj var det töntigaste jag sett på länge

miccolli; sa:
Mitt förslag är att TV4 filmar ScoutSM nästa år, det är säkert mer fart där. I alla fall mer kompetens på området.

Hmm... Läste vad som ingår i scout sm.

Livlina/surrning, Eldning, Nattorientering,
Naturkännedom och Hinderlöpning.

Wow... Det låter riktigt fartfylld. Jag ser hellre camp molloy jag.

/Michael.

Alla blir saliga på sin egen religion ;)
 
Klart att jag skriver på, fast klart bättre vore ju om de som ska röstas ut i stället fick duellera så att verkligen den som är bäst blir kvar.

//Micke
 
Självklart

Självklart ska vi ha mer Camp Molloy nästa år.
MEN om man tittar på samtliga liknande program som har gått mer än en säsong, första året har bestått av "vanliga" människor dessa har velat testa sin kapacitet eller dyl.
Andra året så har tv bolaget valt lite fler profiler (för att få fler tittare) som tex homosexuella, anarkister,veganer och dyl.
Risken att TV4 följer detta mönster är ju stor då höga tittarsiffror är viktigare än ett bra program.
Kanal 5 hade ett program 59 grader nord om ni kommer ihåg. Där skulle man ta sig från Smygehus till Tredriksröset, dom hade redan direkt valt ut extrema profiler som en homosexuell präst och dyl. Tittarsiffrorna var så usla att det endast visades en säsong.
Tv bolagen väljer vanliga människor första säsongen för att få in programmet hos tittarna sen nästa säsong kommer skandalerna. Tråkigt men sant.

Får bara hoppas att TV4 vågar bryta denna trend, annars finns ju Eco Challange på Discovery
Tack för mig.
Camp Molloy är en mycket bra kompination mellan bra tävlingar och tv program tycker jag
 
Visst skriver jag på, men orienteringen behöver väl inte vara så utslagsgivande?

Å andra sidan har väl alla sökande fattat det vid det här laget, så vilse lär väl bli rätt sällsynt framöver.
 
Enklare?

kanske kunde orienteringen bli enklare så att det inte skulle slå ut deltagarna så lätt.
Tycker att tävlingarna skulle vara längre över flera dygn så att deltagarna själva kunnde planera sin rutt mer själva.
Kanske lite mer som Eco Challange där dom vår hela etappens kordinater på en gång och själva väljer sin väg.
Dom som skulle röstas ut kanske kunnde få köra en liten tävling mot varandra den som förlorade fick åka hem.
tycker inte att man skulle få hamna i utröstnings läge två gånger efter varandra.
 
Jag vill passa på och berömma TV4 för att reglerna i stort sett hölls konstanta hela tävlingen. Jämför bara med Robinson där deltagarna konstant överraskas på olika sätt, ssk senaste upplagan, man får en känsla av att allt går ut på att skapa osäkerhet och konflikter, vilket i slutänden blir s k "bra TV", dvs många tittare, stora reklamintäkter och mkt snack i skvallerpressen, dvs sånt som gynnar TV-bolaget.

Camp Molloy var bra TV för TITTARNA.
 
Skriv upp mig...

Jag såg alla avsnitt utom det första - om tv4 fixar en säsong till så skall jag försöak att vara änuu mer trogen...

/Albert

PS. Jag är scout - men tror ändå att detta är bättre tv än vad Scout SM skulle vara...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Camp Malloy Multisport 6
9331 Fortsättning av Camp Molloy? Maila TV 4! Multisport 3
A.S. Camp Malloy - slut Multisport 12
MikeMike Camp Molloy efter ett tag.... Multisport 63
Fluoronauten Camp Molloy Multisport 81

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.