Tips på bra grejer??

Eftersom en jag har möjlighet att köpa grejer till 50% rea så tänkte jag slå till på en snowboard.

Frågan är nu vad köpa? Behöver allt, bräda, bindn. och pjuck...
Åker mest telisar men tycker det är mer kul att åka bräda för varje dag jag gör det.
Har åkt några dagar de senaste säsongerna och det börjar ta sig, kan åka på skärande sväng och börjar ge mig ut utanför pisterna.

Skulle tro att brädan mest kommer att åkas i pist till att börja med, men målet är dom där dagarna med djupt, djupt puder... Då tror jag bräda är oslagbart... Kommer nog inte jibba alls så det är en ren friåkningsbräda jag är ute efter.

Jag är 170cm lång och väger ca 65 kilo. Skidor åker jag fort och hårt så det är väl bara en tidsfråga innan jag gör det på bräda också, den ska alltså hellre vara något för hård än för mjuk, inlärningskurvan är brant...
 
Jag har en gammal Burton Custom 155 som jag är otroligt nöjd med. Den är cirka 5 år nu och håller fortfarande. Satans snabb bräda med otrolig kick ut ur svängarna. Mycket stabil i höga farter. Bindningarna är ett par Burton Freestyle som är lika gamla som brädan. Köpte nya boots förra säsongen, så nu har jag ett par Salomon Symbio.

Jag är 169 och väger 64...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.