Kudde

Glad att kunna inspirera.
icon7.gif

Söderberg var en favorit i min ungdom. Tänkte tom döpa min båt till Arvid Sjtärnblom (nu får du läsa den också!) men det blev inte av. Vet dock inte varför jag valde det namnet här på forumet. Brist på fantasi antar jag.

Bra poäng om hur luftkudde och luftmadrass funkar ihop! Det hade jag inte ens tänkt på, har bara använt luft på oluftigt underlag och det var illa nog. Kommer ju troligen inte att använda luftunderlag iom att jag valt hammock, men en hammock lär ju också röra sig en helt del. Jo, jag lutar nog än så länge åt att testa Thermaresten. Att den inte är så dyr är ju ett plus.
 
Förresten, den stora Thermarestkudden är inte så liten. 36 x 46 cm. IKEA anger 50 x 60 för sina. De måste platta ut kuddarna rejält när de mäter. Jag får mina till 45 X 55 ungefär och de är nog från IKEA.
 
Nu har jag fått hem kudden. Det blev en Themarest Down Pillow Large.

Måtten som anges måste vara i helt utflärpat tillstånd. Grejen är ju att man snör åt den för att hålla kvar det man stoppat den med och då minskar ju storleken snabbt beroende på hur mycket man drar åt, så jag är glad att jag tog large.

Den är ivf jättemjuk och skön. Har inte provsovit, men provlegat. Stoppade in 5-6 stora raggsockor och dunfyllningen räckte för att jämna ut knöligheten. Kändes inte alls faktiskt. Jag tror nog jag blir väldigt nöjd med denna.

Riktigt snygg är den också - celestial blue. ;-)
 
Om du undrar så är jag jättenöjd med mitt köp. Den blir ju mindre än en vanlig huvudkudde, men känslan är väldigt lik. Har t.o.m. sovit med den i vanlig säng när jag var på besök hos en kompis. Glad att jag valde den.
 
Om du undrar så är jag jättenöjd med mitt köp. Den blir ju mindre än en vanlig huvudkudde, men känslan är väldigt lik. Har t.o.m. sovit med den i vanlig säng när jag var på besök hos en kompis. Glad att jag valde den.
Låter bra! Lite störigt bara att dom ändrat på den så det inte verkar vara lika lätt att fylla på med tex dunjacka på baksidan.
 
Mera kuddkrig! Använder innerpåsen från en vinbox, med en handduk eller tröja över. Lätt och stark, uppblåsbar & "gratis". Den typen som är gjord av plast, ej folie... :)
 
Använder en uppblåsbar och klarar mig på det. Dock tycker jag skönast är en lätt dunjacka i packpåse. Det blir nästan som en riktig dunkudde och dubblar ju även som förstärkningsplagg även om något skulle hävda att det kanske är tvärtom. Det är stor skillnad mot vanliga kläder i en packpåse som ju blir ganska hårt och oventilerade. Skillnaden mellan en dunjacka i packpåse/örngott eller riktig dunkudde kan inte vara så stor att man vill släpa på båda i min värld men måhända finns annorlunda människor än mig.
 
Låter bra! Lite störigt bara att dom ändrat på den så det inte verkar vara lika lätt att fylla på med tex dunjacka på baksidan.

Ser inte den här ut att vara samma som jag har? Du kunde ju be om en bild på baksidan.

Tror den har utgått, så är det rätt slå till snabbt. På Thermarest's sites listar de bara en dunkudde och den ska man pumpa upp med luft. Usch.
 
Men förlåt! Inte på lager, står det ju. Jag såg bara den stora feta prislappen.:(

Men gud så korkat! Den får finfina omdömen överallt och de slutar sälja den. Så glad att jag köpte när jag gjorde.
 
Men förlåt! Inte på lager, står det ju. Jag såg bara den stora feta prislappen.:(

Men gud så korkat! Den får finfina omdömen överallt och de slutar sälja den. Så glad att jag köpte när jag gjorde.
Vad synd! Jag blev också intresserad av den men kunde inte hitta den nånstans.

Skulle vilja hitta en kudde som ligger still. Har en uppblåsbar kudde nu och den är väl okej förutom att den far iväg lite då och då. Man måste liksom hålla fast den med huvudet. Är less på att vakna flera gånger per natt och behöva leta efter kudden.
 
Vad synd! Jag blev också intresserad av den men kunde inte hitta den nånstans.

Skulle vilja hitta en kudde som ligger still. Har en uppblåsbar kudde nu och den är väl okej förutom att den far iväg lite då och då. Man måste liksom hålla fast den med huvudet. Är less på att vakna flera gånger per natt och behöva leta efter kudden.
Om du inte blåser upp den så hårt så flyttar den sig inte lika lätt (men det kanske du redan har märkt);)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bico Liggunderlag, sovsäck och kudde Bo och sova 8
Jennuska Kudde Bo och sova 11
Skogsakuten Bra kudde? Bo och sova 10
desireman Söker prisvärd lätt kudde! Bo och sova 26
mindful Sidenlakan samt lätt kudde Bo och sova 0
hiko kudde Bo och sova 8
plaskdaja Använder ni kudde när ni tältar? Bo och sova 34
lassebrun Kudde? Bo och sova 13
Jörgen Fjaderlatt.se Flex Air kudde? Bo och sova 7
lignell01 Kudde Bo och sova 14

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...