Sovmask - en bra pryl !

Låter ju finemang! Tror också lakanen passar mig bättre än sovsäckslinern. Kommer nog att skaffa nåt quilt- eller täckliknande snarare än sovsäck och då känns det dumt att stänga in sig i en påse. Ska kolla båda ivf.
 
Sovmask har jag alltid med under sommaren. Jag bor i Stockholms län och vid sommarsolståndet börjar det ljusna vid 2.00 och 3.00 är det helt ljust. Så tidigt vill jag inte vakna. I sådana lägen gör en sovmask underverk. Tidgare använde jag en mössa som jag vek ned över ögonen. Varma sommarnätter kan det dock vara för varmt för mössa.
 
Varför är det besvärligt att medtaga en sovmask?

/glimten i ögat PÅ/
För de riktigt renläriga ULvandrarna måste varje pryl ha minst två och helst tre eller flera funktioner. En ansiktsmask väger ju flera gram och dessa ska ju enligt strikt UL om möjligt jagas bort och ersättas med en befintlig/annan dubbel-/trippel-/etc-pryl.
/glimten i ögat AV/

UL= ultralätt

/Patrik
 
Jag använder merinobuff som ögonbindel och klassas nog som "UL" i det här forumet. Vi har den från sidenselma hemma också. För mig handlar det primärt inte om att jag inte orkar bära med mig den och att jag måste ha dubbel användning av buffen. För mig är det en befrielse att ha så få saker som möjligt med i packning och det är ofta överordnat vikten.
 
Nu har jag äntligen masat mig iväg till Selma och köpt sovmasken. Kan bara instämma i Clovers ömdöme - den är så len och mjuk att det är en njutning att ha den på. Len som silke, faktiskt. ;)

Reselakan blev det också. Dyrt, men säkert jättesköna. Risk att man får krav på sånt hemma också...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...