Otroligt dålig servic på Exped!

Köpte 2 st Exped Synmat LW9
Redan från dag ett var ena liggunderlaget svårt att pumpa upp, ca 10-15 minuter längre än det som fungerar bra.
Börjar inse att skumgummi materialet inte är som det ska, stelt och känns ”dött” i pumpen.
Lämnar in det på naturkompaniet som testar produkten och håller med att det är en klar reklamation.

Får meddelande idag att reklamationen inte är godkänd. Helt otroligt,

Fler än jag som haft detta problem med liggunderlag och även trista servicen från Exped ?
 
De skickar produkten tillbaka till leverantören, som i sin tur godkänner det. Så var det med sovsäcken som jag reklamerade samtidigt från marmot och, det fungerade utomordentligt bra.
 
Jag hade för ett par år sedan problem med en slarvigt sydd packpåse till ett Synmat, den sprack direkt när jag skulle packa ner liggunderlaget.
Jag mailade butiken(Tindeberg i detta fallet) och de bollade vidare till Exped och bara några dagar senare fick jag en ny packpåse.
Så ibland funkar det tydligen...nu var det ju visserligen "bara" en packpåse men ändå...de är tydligen inte 100% hopplösa.
Fick du någon förklaring till varför reklamationen inte godkändes?
 
Jag hade för ett par år sedan problem med en slarvigt sydd packpåse till ett Synmat, den sprack direkt när jag skulle packa ner liggunderlaget.
Jag mailade butiken(Tindeberg i detta fallet) och de bollade vidare till Exped och bara några dagar senare fick jag en ny packpåse.
Så ibland funkar det tydligen...nu var det ju visserligen "bara" en packpåse men ändå...de är tydligen inte 100% hopplösa.
Fick du någon förklaring till varför reklamationen inte godkändes?

Har inte hämtat ut från naturkompaniet än, men fick ett sms av dem som förklarade bara att det inte var godkänt. Som jag skrev tidigare ,har jag två identiska underlägg och vet hur ett bra ska fungera,, därför tycker jag det är sjösjukt dåligt, möjligt att de haft det liggandes med öppen pump i timmar i värme, så den kan hämta sig och fungera, men så funkar det i inet i verkligheten . Utomhus har vi inte optimala förhållande som de rösta sakerna i
 
Jag håller med Daniel det är ju i affären du köpt ditt liggunderlag och det är med dem du skall göra upp. Tricket att få dig att tro att det är Exped som måste godkänna är en rökridå.
Hävda din rätt!

go tur
 
Så är det. Ditt köp är ett avtal mellan dig och butiken, inte tillverkaren. Butikens chans är att hävda att det inte är fel på varan, alternativt visa att du orsakat felet. Om det inte var jättelänge sedan du köpte prylarna, men det verkar ju vara ganska färskt. Hur som helst verkar ju butiken hålla med om att det är fel, så då får de ta sitt ansvar och hantera din reklamation. Hur de löser det gentemot leverantören är deras problem, inte ditt.

X, som besegrat en tjurig bilhandlare genom att drämma till med Konsumentköplagen.
 
Tack, ja jag får köra på det, var inne och kikade på konsumentlagen, men hitta inget om att det var butiken utan bara tillverkarens ansvar
 
så du vet inte varför, kanske ta reda på den?

Enligt naturkompaniet, står det bara att det inte gick igenom. Inte godkänd reklamation. Exped hävdar att jag har fel i mitt klagomål, uppenbarligen. Då måste de anse att den fungerar. Vet att de hävdar att man ska masers pumpen låta den ligga i en 30-60 min. Men för mig är det inte ok. Speciellt inte när jag har en som fungerar som förväntats av produkterna
 
Bara och ta till hårda arsenalen om butiken inte låter dig reklamera. Bli otrevlig och hota med uthängning på alla sociala forum och anmälan till ARN. Det brukar lösa sig.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...