Rottefella RIVA 2

Någon som vet vart att finna Rottefella Riva 2 i storlek Large? Jag köpte ett begagnat skidpaket med Telemarkskidor och turpjäxor men kabeln är precis för kort för att bekvämt få på mina 46 or, som jag förstår det så finns Riva 2 i tre olika längder och jag har nog medium på mina. Så, antingen hela bindningen eller bara en längre kabel, någon? Kanske någon som vill byta? Från Large till Medium. Mina är ju något lättare antar jag :)
 
Jag tror den finns inte längre som nya.
De fanns i Rottefellas resersdelslista till och med 2009/10 i listan 2011/12 finns den inte längre (Jag har ingen lista för 2010/11 ;))
Riva 2 utgick ur Rottefellas program för minst 10 år sedan.
Själv har jag bara kabel i standardlängden kvar - min bindning gick sönder i fotdelen efter några kabelbyten....
Det är väl bäst att leta efter någon annan bindning :(

Henning
 
Hej Henning, ja det verkar inte bättre än att jag får leta efter en annan bindning helt enkelt, men först ska jag testa att förlänga kabeln på ett finurligt sätt.
Tobias
 
Jag satte en långmutter på justeringsskruven så nu vart min Riva kabel 2 cm längre och passar mina 46 perfekt. Skam den som ger sig.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...