Outnorth?

Verkar vara dålig service där? Beställde en sak för en vecka sedan och frågade i veckan om status, inget svar och ingen uppdatering på ordern. Någon som har liknande problem? Ingen allmän info på hemsidan om hög belastning eller liknande heller.
 
Jag har då aldrig haft problem med Outnorth. Motsatsen, tycker dom är extremt lättkontaktade och hjälpsamma med ordrar, returer och betalningar.
Får alltid snabba mail- och telefonsvar. Känns som ditt mail (?) kommit på villovägar eller missats på något sätt. Ring eller kontakta dom igen.
 
Tycker inte om att de la ner butiken i Bodafors (bor nära) men servicen från Kalmar kan jag inte klaga på. Snabb kundtjänst både på telefon och mail och aldrig några problem vid reklamationer!

(Det låter som om jag jobbar där men det gör jag inte)
 
Nu har det inte kommit fram ännu, men jag beställde en pryl därifrån nu i fredags och fick mail som sa att de skickat den på lördag förmiddag. Kommer väl förhoppningsvis till mig nu på måndag.

När jag beställt tidigare har det alltid kommit fram inom några dagar utan strul.
 
Måste ge ett stort plus till Outnorth! Köpte en Arcteryx jacka för en större peng för några dagar sedan. Upptäckte idag att de rear ut jackan. Blev självklart lite putt och kontaktade kundtjänsten. Bara några minuter efter mitt mejl (på en söndag) fick jag svar att de självklart återbetalar mellanskillnaden. Grym service!

Har handlat på Outnorth flera gånger och kommer fortsätta göra det.
 
Jag har alltid haft bra och snabb service från Outnorth. Trist att de inte har fri frakt längre, utan satt gränsen vid minst en tusenlapp.
 
Skall göra en längre historia kort: Vi köpte ett tält av ett företag. En tältpinne brast i en skarv. Vi kontaktade företaget, och de skulle skicka en ny tältpinne. Tiden gick och det kom ingen tältpinne. Vid nytt försök så visade det sig att Outnorth köpt företaget. Samma procedur där, kontakt och berättade om vad som hänt och att vi inte fått någon tältpinne av det företag som Outnorth köpt. Efter lite mailkorrespondens löste sig alltihop. Stort cred till Outnorth från mig för att de löste detta på ett så enkelt sätt för mig som kund!!!
 
Outnorth är snabba på sina leveranser och kundtjänsten är riktigt trevliga och bra.

Ända jag anser negativt är att om man skall reklamera så kontaktar Outnorth tillverkaren först osv.
Så en reklamation tar ca 2-4 veckor.

Reklamerade ett par woolpower kalsonger som var trasiga vid leverans, tog mig 3 veckor att få ett par nya.

Reklamerade en Woolpower Jacket 400g som frasade sig och då hade jag redan pratat med Woolpower som sa att det måste ha varit fel på garnet.

Tog Outnorth ca 4 veckor att sköta den reklamationen.

förutom det så är jag jätte nöjd, och dom sköter ju reklamationerna på så vis att man får en hel produkt sen, men dom borde kunna skära bort tillverkaren och endast sköta det med kunden sedan får Outnorth.se sköta det själv med tillverkaren.
Är det tveksamheter så kan dom ju avvakta tillverkaren, men känns som att det ev. skulle göra kunderna ännu nöjdare.

Så gör man inom min bransch iaf.
 
Vill gärna ge Outnorth en eloge för en både trevlig, lättillgänglig och effektivt "problemlösningsorienterad" kundtjänst. Två dagar innan avfärd till Norge insåg jag, att jag slarvat bort mitt ryggsäcksskydd. Outnorth löste problemet utan att alltför stelbent hålla på vare sig frakt- och returreglerna.
Det var uppenbart raka rör mellan kundtjänstpersonalen och lagret och paketet gick iväg direkt (och kom fram i tid), fast deadline för utskick den dagen egentligen redan var passerad.
Jag var dessutom inte säker på storleken, så jag beställde två olika överdrag och fick lov att returnera det ena först efter att jag kommit hem från turen, trots att deadline för returer egentligen också var passerad.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...