Hammockhängare se hit!

Jag skulle tycka att det vore roligt om ni som ger er ut i naturen med hammock på lite mer regelbunden basis berättar om era mest minnesvärda häng. Tänkte det kunde vara en inspiration för oss andra nybörjare på området.
 
Jag gillar när det som i somras drog in ett rejält åskväder mitt i natten över Malingsbo/Kloten när jag låg och knoppade i hammocken efter en kajaktripp. Rätt häftigt även om man inte sover så bra.
 
För ett par år sen var jag på ett mindre bröllop som hölls på ett f.d. bondgård. Till skillnad mot alla andra så spände jag min hängmatta med tarp bredvid åkern och sista natten när vi var där så kom det ett sjuhelsikes åskväder. Folk inomhus tänkte komma ut o be mig komma in men vågade inte pga åskan. Jag hade inte märkt någonting av åskan och sällan sovit så gott som den natten.
Dumt eller farligt? Vet inte men hade jag träffats av blixten så hade jag åtminstone varit omedveten om det och dött när jag gjorde det som jag gillar bäst, sova ute.
 
Låter mäktigt att ligga i åskoväder även om man inte vaknar av det. Torra och nöjda på morgonen?
Om inte annat så får man en annan respekt av sådana som inte är utemänniskor (inte för att eventuellt ha riskerat livet utan för att ha sovit utan att märka av det)
Torr o nöjd och sällan sovit så gott (har normalt stora sömnproblem)
Om det hade blåst hårt så hade man kanske blivit lite fuktig då tarpen var uppsatt mest som skydd fallande skräp o fågelskit
 
När jag var nybörjare på hängandet (2014 tror jag att det var) stack jag ut i själv i skogen ett dygn i maj. Fick panik på att vara fast i min lägenhet.

På denna tiden hade jag bara sovit i hängmattan under de varmaste sommarmånaderna. Hade varken underquilt eller liggunderlag. +6 grader på natten.

Jag märkte redan när jag lade mig att "detta kommer att bli kallt", men jag hade inte så mycket val än till att försöka sova ändå. Lyckades trots allt sova till kl 05, men var då så kall att jag inte visste var jag skulle ta vägen.

Det var svårt att tända brasan med stela, skakande fingrar, men när den väl brann satt den fint ;)


Kort sagt: använd skydd! (mot kylan).
 
Har hållit på och hängt några år... inte under dom kallare perioderna, men från tidig vår, till hösten...

Sover bra i naturen, och gillar verkligen att hitta lite lä när det är dåligt väder och ligga och kika emot trädkronorna.

Årets projekt, tror jag blir att fixa en ytter hammock, fleece, eller primaloftaktigt, för jag tycker att dom flesta UQ har taskig passform!
 
Har hållit på och hängt några år... inte under dom kallare perioderna, men från tidig vår, till hösten...

Sover bra i naturen, och gillar verkligen att hitta lite lä när det är dåligt väder och ligga och kika emot trädkronorna.

Årets projekt, tror jag blir att fixa en ytter hammock, fleece, eller primaloftaktigt, för jag tycker att dom flesta UQ har taskig passform!

Intressant. Har du hittat någon bra DIY på detta?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Teknikern Skapa ny sovsäck för oss hammockhängare. (Idétråd) Bo och sova 21
Se hit alla UNNA-ägare.. Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.