Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-07-09, 08:35
Kotten Kotten är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Nyburgaren Visa inlägg
Det blev ett par tyska istället. Samma design, verkar det som. De är stabila. Aningen tunga men inte så hemskt. Köpte från Varusteleka i Finland.
Är detta Haix DMS/Kampstiefel 2005, eller vad den heter? Jag har ett par sådana (är inne på mitt andra par). Fantastiskt mycket känga för de pengarna - och - eftersom de är gjorda av Haix, både bekväma och hållbara.

Jag har haft mina i många år och haft dem till både hajk och vandring med scouter, någon veckas fjälltur varje år, och i militär tjänst (på hemvärnsövningar och diverse marscher). Tycker de är fantastiskt bra, för mig, som gärna vill ha lite bättre stöd i vristerna när jag går, särskilt med packning som stundvis kan vara tung.
Svara med citat
Gammal 2019-07-09, 09:19
Dania Dania är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Smogz Visa inlägg
Har hört att Österrikiska armen har bra kängor. Prisvärda på Ebay.

https://rover.ebay.com/rover/0 ... 123435518981
Du råkar inte ha storleksinformation om dem?
ska man gå upp eller ned i storlek
Svara med citat
Gammal 2019-07-09, 10:06
Nyburgaren Nyburgaren är inte uppkopplad

https://www.varusteleka.com/en ... urplus/29192

Precis. Haix 2005 bla bla bla. :D
Vissa av recensionerna varnade för att sulorna lossnat på deras exemplar. Men de jag fick är ingångna men inte så hemskt använda. Bra mönster i sulan osv.

Storleken mäts i mondopoint, eller millimeter. Så om man mäter sin fot vet man vad som passar. Sen går ju läder att töja förstås. Jag köpte storlek efter min mondopoint, och kan ändå få plats med gelsula och dubbla par TUNNA strumpor. Raggsockar blir nog svårt för mig att böka in, men kängorna är rätt varma utan.
Svara med citat
Gammal 2019-07-09, 20:10
seobserver seobserver är inte uppkopplad

Ännu en effekt av dubbelsockan är att sockorna glider mot varandra och inte fotens hud mot sockan. Det motverkar blåsor och hudfraktioner.
Sen är det lättare att ta ut fukten från skon genom att byta sockar och innersula.

go tur
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:31.