Polardistans

Nu har det änterligen kommit snö ! Får bara hoppas att den ligger kvar och att det blir ca 50 cm nu när det skall komma mer . Det bästa med snön är ju att man kan träna hundarna inför Polardistans med skidor istället för trehjuling och cykel, Har nu ändrat distans till 160 km istället för 300km , har insett att jag inte har tid att träna för den längre distansen.
http://www.polardistans.com
 

Bilagor

  • Birk rysjön 007.jpg
    Birk rysjön 007.jpg
    34.5 KB · Visningar: 515
äntligen snö!

Skönt att höra att flera är lycklig över att snön har kommit och träningen har ökat gradvis :)
Jag ska också delta på Polardistans 160km för första gången. väntar med spänning på start
 
Pd - 2012

Den varma hösten gjorde att även jag fick ändra planerna lite. Då höstträningen blev kraftigt försenad så blir det 160km.
Hoppas att det blir lite kallare än det var förra gången jag körde loppet.
 
Ja vintern lyste länge med sin frånvaro men har här i åre kommit senaste veckan. Dock är alla isar väldigt dåliga! Vilken klass ska du ställa upp i?
 
Slädhund C, 6-8 hundar

Jag startar med ett 8spann Siberian Huskys. Hade tänkt starta med 8spannet i PD300 men det känns som det kan bli lite för tufft utan riktig höstträning.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.