Hopp o lek i Varberg

Halloj! Vi har just flyttat till Varberg (2st i 30-årsåldern och en i..tja.. ettårsåldern) från Götet, där vi hittade runt bland vardagsfrilufsandet rätt bra. Tänkte höra om här finns nån som kan lite smultronställen i Varberg, och kanske lite folk som gillar att röra sig ute på fritiden och vill ha sällskap.

Vi gillar kajak, helst i havet, klippklättring och en av oss cyklar också, både på och av vägen. Att bara ut och gå med den lilla på ryggen och en termos kaffe är också schysst. Har kikat på Getterön eftersom vi bor i krokarna (Lugnet) och lite uppåt Trönninge, men det är ungefär allt. Tar oss runt till fots eller med cykel (+barnkärra).

Tjipp /Erik
 
Nu bor jag inte i Varberg men har tillbringat två somrar där och jobbat. Gamla Varberg är en bergsknalle längs cykelvägen norrut mot Bua som är värt ett besök. Ligger precis vid havet med rejäl utsikt över omgivningen.

Sen ska det finnas en klyfta i skogen nordöst om Varberg, tror det är ganska nära Veddige, det var ett par år sedan jag var där...

Det var de bästa platserna jag såg runt Varberg, väl värda ett besök. Annars är väl radiostationen i Griometon värt ett besök tror jag.
 
lite sent kanske...

Jag råkade snubbla in här av misstag 1.5 år för sent...
Den tidigare nämnda klyftan heter Borrås Skåra (se wikipedia) och är väl värd ett besök. Glöm inte fikat och kameran!

"Snapphanegrottan" är ett annat utflyktsmål. Grottan i sig avverkas på 3 minuter, men det är en fin miljö att strosa omkring i med en liten.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...