Notiser

Paddelkompis Nån att paddla med?

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-06-15, 13:20
thureb thureb är inte uppkopplad

Bilen tog min bror eller var det Mats hand om medan vi paddlade. Tror han parkerade den hemma hos oss.

Thure
Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 08:22
Noatun. Noatun. är inte uppkopplad

Paddlade enligt nämnt upplägg. Övernattade på Märket där jag blev bjuden på bastu och bad i havet och i 'lagunen' tillsammans med finska gästarbetare som jobbade med underhåll av fyrhuset. Vid Eckerö landade jag vid en liten brygga precis till vänster om färjeterminalen. Hade kanonväder båda dagarna : ) Mycket fin tur : )
Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 19:24
dako dako är inte uppkopplad

Det gick fortfarande bra att ta upp kajakerna norr om färjeterminalen (till vänster från vattnet sett). Nu på en sandstrand, någon brygga fanns inte där längre. Kort sträcka inåt land längs terminalstaketet innan man stöter på gångstigen från Käringsund. Ängeskär ska nog undvikas som tältplats om man konstaterar förekomst av havsörn - vilket vi gjorde. Havsörnsbo i en av de få grova tallarna på ön. Vi gick åt motsatt håll och valde att tälta på Norrsten innan överfarten.
Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 13:55
Mike C Mike C är inte uppkopplad

Jag paddlade Singö - Eckerö tur och retur år 2005 så en del kan ha ändrats. Jag parkerade min bil på en grusplan/parkering på höger sida av vägen strax före Singö camping (körandes från Grisslehamn).

Jag drog upp kajaken strax norr om Eckerö terminalen, jag har inte koll på precis exakt vart. Jag kom fram rätt sent tack vare tupplur på Märket under eftermiddagen så jag slog upp tältet direkt, sov, packade ihop allt morgonen där på och paddlade tillbaka via Yttre Borgen (ca 4km syd ost om Märket).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:56.

Logga in

Tips!