Sportklättring Kort men hårt

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 4.00 i medelbetyg (3 röster). Visningsalternativ
Gammal 2019-04-01, 14:14
Linneagk Linneagk är inte uppkopplad

Belay glasses Monkey belay???

Hej!
Har insett att min nacke inte längre tycker om att vara bakåtböjd och funderar därför på att införskaffa belay glasses (säkringsglasögon). Det verkar inte finnas så många märker som gör sådana. Hittade ett företag som heter Monkey belay och säljer betydligt billigare glassögon (199 kr, jämfört med 5-800 kr som de andra verkar kosta)
Någon som har erfarenhet av dessa? Funkar de lika bra?

och annars,vad skulle ni rekommendera för några?
Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 01:23
Tompa73 Tompa73 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Linneagk Visa inlägg
Hej!
Har insett att min nacke inte längre tycker om att vara bakåtböjd och funderar därför på att införskaffa belay glasses (säkringsglasögon). Det verkar inte finnas så många märker som gör sådana. Hittade ett företag som heter Monkey belay och säljer betydligt billigare glassögon (199 kr, jämfört med 5-800 kr som de andra verkar kosta)
Någon som har erfarenhet av dessa? Funkar de lika bra?

och annars,vad skulle ni rekommendera för några?
Jag är i samma situation som dig med min nacke och senast jag klättrade på klubbens vägg så testade jag ett par av märket Y&Y.
Y&Y glasögonen var i riktigt bra kvalité så för min del så är det dem som gäller

Y&Y finns att köpa på Fjällsport och de har även en billigare variant/märke.
Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 16:27
Jocke Soderena Jocke Soderena är inte uppkopplad

Simond har ett par för 200 spänn också, säljs från decathlon. Inte använt dem ute men verkar reko
Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 15:51
Mike C Mike C är inte uppkopplad

De där Monkey Belay brillorna är dem man kan köpa från Kina för typ 60 spänn styck: https://www.alibaba.com/produc ... 469.html?s=p

Jag tycker de är otympliga och skymmer sikten. Då kan man lika gärna köpa dessa: https://www.decathlon.se/belayer-id_8495298.html
Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 16:23
Damberg Damberg är inte uppkopplad

Jag har monkeys och rekommenderar dem inte. Skymmer sikten runt om. Kommer köpa yy nästa gång. Funderar på deras clip on på ett par skydds-/solglasögon. Kan man enkelt fälla upp med en hand. Har hänt att jag som säkrare fått skräp i ögonen utomhus. Inte bra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:00.

Logga in