Hundsport Drag, Fjäll, Räddning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-03-16, 13:51
knase knase är inte uppkopplad

Klövjeväska EzyDog Summit för vandring

Är på jakt efter en klövjeväska till min blandrashund (storleksordningen flatcoated retriever) och hittade den här:

http://cart.jackpaws.com/index ... 143&parent=0

Priset är riktigt lockande och den ser dessutom ut att vara anatomisk också (vikten långt fram, remmar över bröstet etc.)

Någon som har erfarenhet av en sån här?
Jag har kollat runt en hel del och tyvärr verkar dom dyra (typ snowdogs) vara dom som är något att ha. Dom billigare verkar helt enkelt för dåliga och fel balanserade.

Inledningvis kommer vi göra kortare vandringar (2-3 mil på en långhelg) men tanken är att trappa upp det och då känns det bra med en schysst väska.

Andra tips?
Svara med citat
Gammal 2011-04-16, 09:23
flygare69 flygare69 är inte uppkopplad

Ja det är svårt att hitta en bra billig klövjeväska. Själv köpte jag nyligen en Ruffwear, modellen Approach vilket är deras lite enklare modell. Denna var dock billig i mitt tycke, drygt 900:- och kanonbra.
Svara med citat
Gammal 2011-04-16, 10:11
luktafotogen luktafotogen är inte uppkopplad

Generella tips: Har stor erfarenhet av att klövja hund. Det viktigaste, tycker jag, är att den är ergonomisk för hunden. Svårt att se på en bild. Sen kommer lite praktiska detaljer som slitstarkt tyg på väskans fram och undersida. Gärna en D-ring baktill så man kan hjälpa till i nedförsbackar. I delen som är mot hunden ska det gärna vara förstyvningar för att fördela trycket jämnt. Yttertygen ska vara homogena utan en massa detaljer som kan gå sönder och haka fast.
Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 13:03
knase knase är inte uppkopplad

Tack för tipsen!
Den här verkar bra och billig tycker jag:
http://www.zoomarknad.se/produ ... atid%3D11857
Var och klämde på den på XXL och den kändes välgjord och stabil. Något varm möjligen, är det något som man ska vara orolig för? Planen är att mest använda väskan i svenska fjällen så några högre temperaturer ska det ju aldrig bli tal om..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:19.

Logga in

Tips!