Träningskompis i Malmö?

Tränar på Fitness 24 Seven i Malmö ca. 5 dagar/veckan. Skulle jätte gärna vilja hitta en tränings kompis. Är just nu rätt så flexibel när det gäller tider.

Hör av dig!
.s
 
Hur hinner du med 5 dagar i veckan? Jag tycker det är imponerande med er som hinner med detta..

Jag har planer på att börja träna men har inte fått tummen ur så att säga... Jobbar på min viktminskning och måste komma igång, har hittills gått ner 10 kilo...
 
Wow: 10 kilo?! Grattis! You're definitely doing SOMETHING right!

Hinner med så mycket just nu för att jag skriver magister uppsats och håller i min egna schema. Plus att det är nödvändigt för min koncentration och humör: om jag inte dela upp dagens arbete med lite motion går allting åt helvete!

Tänk på Fitness 24-7 när du ska hitta gym: jag tycker att det är oerhört praktisk och är jätte nöjd. (Och desto fler Utsidan medlemar som tränar där, desto större chance att vi kan slå ihop någon slags träningsgrupp!)
 
Hej..

Jag är också ute efter någon träningskompis. :)
Jag tränar själv på 24seven, men i Lund. Jag tränar nog ungefär 5 ggr/veckan men mer löpning och ute sport kombinerat med 24seven.

Vad är det för något du tränar själv?!

//Madelene
 
Jo... 10 kilo är en del...så något rätt gör man nog, men 10 kilo är bara 1/3 av mitt eget mål men 1/4 av doktorns önskemål. Jag har många års syndande att råda bot för nu...

24 seven har ett gym i närheten i rörsjö, så det blir nog det..
 
Madelene:

Jag brukar dela upp kroppen i 3 pass (rygg/biceps, bröst/triceps, axlar/ben) med ungefär 3-6 övningar per muskel och ungefär 20-30 min cardio efteråt.

Har inte blivit så många pass nu att jag är på 24/7 jämförde med när jag var på Gerdahallen (world's BEST gym, btw!), men det händer att jag hamnar på Box eller Indoor Walking då och då.

Annars så gör jag inte så mycket konditions träning, tyvärr. Började 'springa' igen för två veckor sen, men just nu är det mer 'scoot' än 'spring'. Men en hel del svett blir det i alla fall!

Känner att jag måste ta träningen (och framförallt konditions träning) till the next level, men är osäkert hur.

Hur ser din löpschema ut? Och, vad mer för ute sport håller du på med?
 
Nu har jag kommit igång... Jag hade extrem tur när jag köpte mitt träningskort, de har ett öppningserbjudande eller vad det nu var så mitt kort kostade mig 1215:- totalt... av dessa får jag tillbaka 1200 i friskvårdsbidrag från jobb.

Jag har hittills lyckats ta mig dit varannan dag för att träna och jag börjat lugnt med motionscykel och rodd samt crosstrainer.

har blivit drygt 40 minuter per pass och det märks att man är i urkass form.

10 * 2 minuter - Motioncykel
10 minuter - Rodd
10 minuter - Crosstrainer

Men mina tio kilo har jag iallafall lyckats hålla mig till och nu ska det väl hända lite mer på den fronten.
 
Kapar tråden lite.

Jag har precis börjat träna för en månad sen och jag finns borta på Friskis och Svettis vid Parkmöllan i Malmö. Tränar minst tre gånger i veckan annars så sitter jag på cykeln i det fina vädret. Har en träningskamrat redan men vore kul att se lite nya ansikten också, efter passet bastar vi riktigt ordentligt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...