Hundsport Drag, Fjäll, Räddning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-03-28, 13:34
niklaz niklaz är inte uppkopplad

Helikopter med hund

Jag tänkte bara kolla hur det har gått att flyga helikopter med hund för första gången. Helt med på att det handlar om individer men det är ju en lite out-of-the-ordinary sak.

Jag är sugen på att lyxa till det lite då jag fyller jämt i sommar och bjuda sambon på helikopter ut till nåt bra fiskevatten, troligen i Västerbottensfjällen. Jag tror ju inte att han ska ha nåt större problem, en 5 år gammal Gordon Setter som är väldigt foglig och gör som vi säger. Dock har han blivit "förbannad" på både skoter och motorcykel första gången han sett sådana fordon (med motorn igång). Tror det är/var osäkerhet och bäst att skälla först för att undvika attack.
Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 14:05
joask202 joask202 är inte uppkopplad

Har flugit helikopter med Grönlandshundar, vi satt med dem i famnen och höll dem lugna, vi hade inte tillgång till bur eller liknande då, det gick men det var inte optimalt, en transportbur hade nog varit bättre. Det är mycket nya intryck, lukter och hög ljudnivå.
Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 14:17

Jo, jag kan tänka mig det. Det brukar ju räcka att bara komma till en ny plats för att det ska vara spännande med lukter och annat. Det är väl ljudet jag kan tänka mig är värst för en hund. Ska börja kolla runt lite på lämplig tur och fiskevatten. Sambon har inte flugit förr så jag skulle vilja att hon får se fjällen ovanifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av joask202 Visa inlägg
Har flugit helikopter med Grönlandshundar, vi satt med dem i famnen och höll dem lugna, vi hade inte tillgång till bur eller liknande då, det gick men det var inte optimalt, en transportbur hade nog varit bättre. Det är mycket nya intryck, lukter och hög ljudnivå.
Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 11:24
Staffan Andersson Staffan Andersson är inte uppkopplad

Aldrig haft några problem, hållt dom i famnen bara så har de suttit och kikat ut lika nyfiket som en själv.
Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 11:34

Skulle tro att det är lugnt. Nu var det klart med semester också så nu ska jag kolla ut nåt lämpligt fjäll och fiskevatten bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Staffan Andersson Visa inlägg
Aldrig haft några problem, hållt dom i famnen bara så har de suttit och kikat ut lika nyfiket som en själv.
Svara med citat
Gammal 2011-03-30, 07:32
hallonraden hallonraden är inte uppkopplad

glad

hejsan
så länge du är lugn brukar hunden vara ok, bli inte arg eller upprörd när hunden blir lite skrajsen för den bullrande helikoptern utan var bestämd och vänlig samt ta det med ro...
vänligen nils
Svara med citat
Gammal 2011-03-30, 11:33

Yes, det där har jag koll på. Tänkte mer lite real-life upplevelser då helikopter är svårt att träna på

Citat:
Ursprungligen postat av hallonraden Visa inlägg
hejsan
så länge du är lugn brukar hunden vara ok, bli inte arg eller upprörd när hunden blir lite skrajsen för den bullrande helikoptern utan var bestämd och vänlig samt ta det med ro...
vänligen nils
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:20.

Logga in