Baylis är bäst i världen.

Ja har en s:t bernard och irlänskvarghunds tik på tre år.
Hon älskar att spåra och det gör jag också.
Jag hade tänkt börja träna viltspårning med henne i vår men jag
har ingen klubb eller infomation om hur man gör.....
Så snälla om ni vet hör av er.
 
Brukshundsklubb

Ring och/eller besök en brukshundsklubb där du bor.
Många klubbar har både kurser och små sällskap som utövar både spår och sök och annat skoj.
 
Jo jag vet ju att dom brukar ha sådant men jag vet inte om Baylis skulle passa där.
Hon går ju bra ihop med andra hundar...och hon är aldrig den som slår först om ni förstår vad jag menar...........men hon backar aldrig ur heller och i ovh med att hon är
så stor gör hon andra hundar mer nervösa.
 
Ingen fara, tror jag

Alla hundar passar in på klubbarna, det är vissa ägare/förare som ibland inte passar in.

Om något skulle hända uppe på klubben, så finns det oftast en mängd kompetent folk som kan lösa det.

Och det är ju en ledarskapsfråga. Din hund ska inte bråka om inte du tillåter det. Och det kan du säkert få hjälp med uppe på klubben.

Många tror att brukshundsklubbarna består av en massa militärtyper som skriker och kommenderar sina hundar argt och slår dem när de inte lyder.
Det är i nästan 100% av fallen helt fel.

Så, ge det gärna en chans. Har du tur så hittar du folk som kan hjälpa dig.
 
Det har löst sig.

Jag hittade några böcker om hur man gör och jag sätter igång så fort snön har
åkt...det ska bli skit kul..dessutom har jag tränat henne att gå utan koppel..
två dagar tog det.....och jag är jätte stolt hon går så bra nu........ni karnske
tycker att det låter som om hon varit lite olydig och det är sant hon är en
omplacerings hund och hade inte mycket vett när vi tog henne men hon älskar ju att lära sig så det blir bättre...and by the way ...tack för tipsen.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.