Paddelbilder

13dagen

Paddlade en skön januari-tur idag som mer liknade en tidig vårdag i mars, än den 6 januari. Jag passade på att njuta ordentligt eftersom detta kan ha varit den sista "vårdagen" innan vintern slår till? Det blev en 22 km runda i Nyköpings skärgård med start och mål vid klubbstugan, härligt! /Jampa
 

Bilagor

  • IMG_6281.jpg
    IMG_6281.jpg
    25.5 KB · Visningar: 1,421
  • IMG_6285.jpg
    IMG_6285.jpg
    23.4 KB · Visningar: 1,428
  • IMG_6288 (2).jpg
    IMG_6288 (2).jpg
    63.1 KB · Visningar: 1,456
Jag tog frun med för en miltur runt hemmavid (Västervik). Sol och vårvärme då vi startade, grått med vind på mitten och återigen som på hemvägen. En härlig årspremiär.
 

Bilagor

  • PREMIER (1).jpg
    PREMIER (1).jpg
    46.3 KB · Visningar: 1,408
  • PREMIER (4).jpg
    PREMIER (4).jpg
    98.4 KB · Visningar: 1,492
Nyköpingsån

När den ostliga vinden viner, när isen ligger utmed kusten, då är Nyköpingsån en härlig plats
att fly till, i alla fall om man vill paddla. Jag njöt av varje paddeltag, denna delvis soliga
januari-söndag. /Jampa
 

Bilagor

  • IMG_6327.jpg
    IMG_6327.jpg
    51.2 KB · Visningar: 1,056
Blåst, blött, blött och ännu mera blött var det ute i helgen vid Urnö men ack så härligt.
Bilden är från igår kväll, letade in mig i skogen för att få lite lä. Inte mysigaste ställe men ibland är det rätt gött att kunna sitta utanför tältet och inte behöver känner vinden hela tiden.

 
Solen er endelig tilbake her nord, herlig vinterpadling for tiden. Klart vann, flotte farger på himmelen og solskinn i ansiktet. :) Kanon!
Vedlagt ligger to bilder fra mine siste turer, ellers ligger det flere bilder i bloggen for de som har lyst til å se flere. Lørdagstur HER, søndagstur HER. :)
 

Bilagor

  • P2022005.jpg
    P2022005.jpg
    52.5 KB · Visningar: 914
  • G0010349.jpg
    G0010349.jpg
    53.3 KB · Visningar: 909
Takk begge to! Jeg ble ganske fornøyd med bildet selv, det er tross alt tatt med vanntett kompaktkamera, det pleier ofte å bli alt for utbrent i de lyse partiene av bildet så jeg regnet egentlig ikke med at det skulle bli noe særlig. :) Ble veldig mye bedre enn forventet!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.