Inga problem....

Jag lovade ju en uppdatering och här kommer den:

Isen där jag tänkte åka lyste sen flera dagar med sin frånvaro enligt dom fiskargubbar jag träffade på bryggan så det blev en rejäl skogspromenad istället, och simning rätt över en vik där promenaden fortsatte på andra sidan. Fiskargubbarna konstaterade att jag inte var riktigt klok som simmade frivilligt den här årstiden (äldre gentlemen som var 70+) men när jag berättade om torrisens förträfflighet, dom fick "känna och klämma" så kom utlåtandet "en sån där ska jag också köpa för vad har en för nytta av pengar på ett jävla bankkonto när en ligger i sjön" och "fan, då kan en ju vara ute och fiska fast regnet öser ner utan att kalsipperna får vridas ur när en kommer hem" så nu har jag iallafall frälst en och kanske 3 till.
 
Jag lovade ju en uppdatering och här kommer den:

Isen där jag tänkte åka lyste sen flera dagar med sin frånvaro enligt dom fiskargubbar jag träffade på bryggan så det blev en rejäl skogspromenad istället, och simning rätt över en vik där promenaden fortsatte på andra sidan. Fiskargubbarna konstaterade att jag inte var riktigt klok som simmade frivilligt den här årstiden (äldre gentlemen som var 70+) men när jag berättade om torrisens förträfflighet, dom fick "känna och klämma" så kom utlåtandet "en sån där ska jag också köpa för vad har en för nytta av pengar på ett jävla bankkonto när en ligger i sjön" och "fan, då kan en ju vara ute och fiska fast regnet öser ner utan att kalsipperna får vridas ur när en kommer hem" så nu har jag iallafall frälst en och kanske 3 till.

En videofilm vore kul, om du har möjlighet till det någon gång.

Det här kanske är ett bra sätt att ta sig över rännor, den dagen man vill satsa på en Ålandstur ...
 
Det ska komma en videofilm bara isarna häromkring blir lite sämre så strömdragen blir öppna. Jag har en kompis som har kamera.


Det var ju två tjejer som skrinnade med torrdräkter och simmade över en ränna men en gammal skumögd gubbe ringde räddningstjänsten så när dom kom tillbaks var det fullt pådrag där i rännan. Dom fick skäll av räddningstjänsten men den som egentligen skulle haft skäll var gubben som inte såg efter vad som hände. Gamla halvsenila gubbar,,,,,,SUCK!
 
Ja visst, men man kan ju iallafall titta efter en gång till om personerna simmar över rännan eller försöker ta sig upp på samma sida dom kom ifrån. Det är definitivt fel av räddningstjänsten att skälla på vintersimmare för det står ju ingenstans att man inte får hoppa i sjön på vintern.


Fram för flera vinterbadare.
 
Nähä "pöjkjäklar", inte slåss nu. Ta varann i hand annars kommer ni att hamna på svag is båda två, vääääldigt svag is.


*tar gubbarna i örat*
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
magnushagg Problem med bindning, tappar skridskon Långfärdskridsko 24
rikard_wiberg_hotmail.com har ni samma problem? Långfärdskridsko 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.