Nya långfärdsskridskoprylar denna säsong?

Har det hänt något på prylfronten inför årets långfärdsskridskosäsong? Något som går att köpa eller är det pulande hemma i köket som gäller?

Dela gärna med dig av dina tankar och tips!

Själv har jag efter många omvägar kommit fram till att SNS Pilot Equipe Skate bindning med lätt/styv pjäxa borde vara den optimala kombinationen (i teorin, återstår att testa). Någon input?
 
Rajjan; sa:
Har det hänt något på prylfronten inför årets långfärdsskridskosäsong? Något som går att köpa eller är det pulande hemma i köket som gäller?

Vore kul om någon kunde sammanfatta läget av alla de varianter som finns av glappisar.

Annars är jag spänd på vad Skyllermarks kommer att lansera i höst. Det har tisslats och tasslats en hel del om detta, men jag vet inget.
 
Å nej!
(Drar mig till minnes förra säsongens diskussioner om säkerhet och mobiltelefoner och förutspår en lång rad dåliga skämt...)
 
Nya lättare packpåsar från Skyllermarks ?

Nya lättare packpåsar från Skyllermarks ? http://www.skyllermarks.com/# Ultra Sil Dry Sacks Sea to Summit. Kommer 2006.

Tips
Håll nere Ctrl om nytt fönster blockeras.


Är det någon som sett Ultra Sil Dry ute i handeln?

Per Brune
 
Re: Mobiltelefonkondomen

Brune; sa:
Mobiltelefonkondomen för de som har ovanan att bada med kläderna på
2sawp_guide_small.jpg


http://www.sawp-international.com/sweden.html

Per

På båtmässan för ett par år sedan köpte jag en "kondom" till mobilen. Dock inte engångs som ovan. Den förslöt man med ett metallclips. Verkade bra tills gummit "delaminerade". Rullade man med tummen mot det eller det nötte på något vis blev det inge gummi kvar.... Tur att vanliga kondomer håller lite längre, varför inte testa med vanlig kondom till mobilen - då har man ju dubbel funktion dessutom:)
 
Angående Pilot-bindning

Själv har jag efter många omvägar kommit fram till att SNS Pilot Equipe Skate bindning med lätt/styv pjäxa borde vara den optimala kombinationen (i teorin, återstår att testa). Någon input? [/QUOTE]

Så tänkte jag också, när jag började åka för sex år sedan. Nu när jag har blivit mer erfaren och driven skridskoåkare har jag funnit följande.

Själva bindningen är det inget fel på, men pjäxan. För det första är sulan alldeles för hal till och från isen. För det andra, och kanske viktigare, så är skatepjäxan för styv. Det är svårt att vinkla foten för ett optimalt skär viklet gör att det är svårt att till exempel åka på ytterskär, med vilket jag menar att sätta ned skenan under kroppen så att skenans yttre del är i isen. Under skäret, när foten förs utåt så övergår skäret från ytter- till innerskär. Svängning med översteg är likaledes mycket svårare med en skatepjäxa. Så mitt råd är att välja en lägre och smidigare spjäxa.

Johan Kinneryd
 
Re: Angående Pilot-bindning

johkin; sa:
Själv har jag efter många omvägar kommit fram till att SNS Pilot Equipe Skate bindning med lätt/styv pjäxa borde vara den optimala kombinationen (i teorin, återstår att testa). Någon input?

Så tänkte jag också, när jag började åka för sex år sedan. Nu när jag har blivit mer erfaren och driven skridskoåkare har jag funnit följande.

Själva bindningen är det inget fel på, men pjäxan. För det första är sulan alldeles för hal till och från isen. För det andra, och kanske viktigare, så är skatepjäxan för styv. Det är svårt att vinkla foten för ett optimalt skär viklet gör att det är svårt att till exempel åka på ytterskär, med vilket jag menar att sätta ned skenan under kroppen så att skenans yttre del är i isen. Under skäret, när foten förs utåt så övergår skäret från ytter- till innerskär. Svängning med översteg är likaledes mycket svårare med en skatepjäxa. Så mitt råd är att välja en lägre och smidigare spjäxa.

Johan Kinneryd
[/QUOTE]

Du måste ha tekniska problem med åkningen, skate racinpjäxor är nära optimala.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.