Isflaksinsident i helgen???

Re: Re: Fakta främjar debatten!

öringen; sa:
Mitt inlägg, om det var det du syftade på, var heller inte menat att åstadkomma ett säkrare beteende vid skridskoåkning :)

Fanns det överhuvudtaget något syfte med ditt inlägg annat än att öka summan av dina inlägg?

Kanske lite elakt formulerat från mig men det är inte så många inlägg i den här tråden som håller sig till ämnet.

Thure
 
Jag vet inte vad syfte med Öringens inlägg var, men min reflektion blev i alla fall att även om det är åkare från SSSK (=kvalificerade med olika profylaktiska utbildningar etc.), som dessutom i efterhand ger ett redigt intryck, så står de där och får hoppas att Gud och Sjöräddningen är god.

(Min personliga syn på det hela är väl att det finns en del dåliga beteenden, attityder etc. som "ska bort", men även därefter kommer acceptabla incidenter att inträffa.)
 
Re: Re: Re: Fakta främjar debatten!

thureb; sa:
Fanns det överhuvudtaget något syfte med ditt inlägg annat än att öka summan av dina inlägg?

Jodå det fanns det... men det kanske inte framgick så tydligt. Nåväl: Om era rapporter ska göra nytta så måste väl alla som är ute och åker ha läst dem, inte bara några få hängivna som hänger på utsidan?

Sen kan jag också reflektera (ungefär.. ) som Mezzner: Att det är kvalificerade åkare som i efterhand ger ett redigt intryck i diverse rapporter, så verkar de hursomhelst alltid bli lika överraskade av att isen brister/släpper/driver iväg etc...
 
Re: Re: Re: Re: Fakta främjar debatten!

öringen; sa:
thureb; sa:
Fanns det överhuvudtaget något syfte med ditt inlägg annat än att öka summan av dina inlägg?

Jodå det fanns det... men det kanske inte framgick så tydligt. Nåväl: Om era rapporter ska göra nytta så måste väl alla som är ute och åker ha läst dem, inte bara några få hängivna som hänger på utsidan?

Sen kan jag också reflektera (ungefär.. ) som Mezzner: Att det är kvalificerade åkare som i efterhand ger ett redigt intryck i diverse rapporter, så verkar de hursomhelst alltid bli lika överraskade av att isen brister/släpper/driver iväg etc...

...jo men så brukar det ju vara när något oväntat inträffar i en situation man trott sig haft under kontroll. När t.ex. Tacoma Narrows-bron kollapsade:
http://www.ketchum.org/bridgecollapse.html
så den som blev mest förvånad då var ingenjören som konstruerade bron. Turligt nog så dog eller skadades ingen i den brokollapsen.

Den enda lösningen på detta problem är större försiktighet - innan det händer något. Annars händer det förr eller senare olyckor, kanske med döda och skadade - förhoppningsvis lär man sig då av det i efterhand.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rajjan Vad hände på Edsviken i helgen? Långfärdskridsko 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...