Outdoorexperten.se -erfarenheter?

2 st av mina bekanta har köpt var sin GPS + Friluftskartan Pro där. Och en skridskokompis ska hämta sin eTrex Vista HCX och City Navigator eller om det är City Select denna vecka. (Han har nog kvar en kod på Friluftskartan Pro).

Vista HCX kostar på Ourdoorexperten 3195 SEK och för dom pengarna fick man inte förra vecka ens en Legned Cx (utan H) i fina butiken på dyra gatan.

Men jag har inte varit till Ourdoorexperten trots att jag har cykelavstånd.
Och som vanligt har jag inga egna ekonomsika intressen i något företag.

Per Brune
 
Bemötandet lika viktig som pris

Outdoorexperten i Västerås verkar har låga priser på vissa produkter, men när
det kommer till bemötandet vid reklamationer ger jag dem klart underkänd:
Istället för "seviceminded" upplevde jag ett oförskämt bemötande som blev
till sist rentav obehaglig.
Jag betalar gärna lite mer, där servicen är bra och vänlig.
Här handlar vi alldrig mer pga bristande bemötandet.
Tips: läs noga köpvillkoren innan beställning och jämför med andra.
 
Tips: läs noga köpvillkoren innan beställning och jämför med andra.
Köpvilkoren verkar väl inte konstigare än många andra förutom att de vill ha 275 kr + frakt ifall man inte löser ut paketet. Det är väl en onormalt hög administrationskostnad, men jag förstår dem delvis eftersom det tar tid att packa och packa upp samt går åt embalage. Addnature tar totalt ut 300 kr.

Priset för varorna kan ändras fram till man fått en manuell bekräftelse. Tidigare antog man att företagen kunde levererera till priset de angav numera dumpas ibland priserna och sedan går det inte att beställa till rätt pris. Har ju varit uppe på Utsidan tidigare om priser på GPS (från pricerunner) som i själva verket inte går att beställa. http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=35525

Frakten kan bli hög eftersom man betalar fullt pris för den. Andra företag tex Getout har enhetsfrakt på 69 kr och Addnature har fri frakt över 500 kr.
 
Betalningsalternativ och service

Deras betalningsalternativ är aningen konstiga i mina ögon, förskottsbetalning innebär att man betalar in på deras plusgiro med de fördröjningar som det innebär. Detta är utan att de informerar om detta när man väljer betalmedel utan man får inte veta det förrän man har slutfört köpet och ordern är lagd.
Jag valde förskottsbetalning istället för postförskott eftersom jag ville få tag på min GPS så snabbt som möjligt, och spara de kronor som postförskottsavgiften ligger på numera, men nu tog det ju två arbetsdar innan betalningen hade registrerats på deras Pg konto och därmed så kunde de ju inte skicka GPSn före det, trots att jag tog en skärmdump på mitt betalningskvitto på internetbanken.

För att strö salt i såret så fungerade dessutom inte GPSn när den kom hit till mig utan jag var tvungen att skicka den på service till Sportmanship. Ringde till Outdoorexpertens kundservice för att se vad de kunde göra, jag ville egentligen skicka tillbaks den till dem och köpa den nån annan stans men fick till svar att det gick ju inte eftersom jag öppnat kartongen och den därmed var begagnad.

Problemet är löst nu, men inte med nån hjälp från Outdoorexperten. Fick ringa och prata med Sportmanships servicepersonal och där fick jag faktiskt bra respons och de ordnade allt snabbt och bra när jag sade till dem att jag åker ut i skogen om ett par dar.
Tack Sportmanship för den snabba hjälpen!

(Vet att mitt inlägg hamnade lite utanför tråden i slutet men allt har varit så sammankopplat för mig.)
 
Tittade in i butiken i går för att köpa en pannlampa, bra service och trevlig pesonal. Väldigt mycket mer prylar i butiken än jag trodde, butiken är inte den största.
 
Önskelista eller varukorg?

Man blir ju rätt misstänksam när de i sin webbutik har alla storlekar, alla färger på alla varor, och inte anger någon lagerstatus överhuvudtaget. Särskilt som andra stora webbutiker säljer ut sina sista udda exemplar av samma vara undrar man ju om de verkligen har någon koll på vilka varor som de verkligen kan leverera.

Det är ju riktigt dåligt om ens varukorg bara blir en önskelista som de sen får kolla vad de kan få hem från sina leverantörer. Den sortens webbutiker trodde jag självdog förra årtusendet.

Men de är värda sin chans, så jag har lagt in en beställning och ska se vad som händer.
 
Senast ändrad:
Fast man skall nog ta deras produktbeskrivningar med en nypa salt...

"Haglöfs Goga Pro 6 är en avancerad dunsovsäck med utmärkt värme/vikt-relation för extrema vinterförhållanden" //klipp!// "Temperaturgränser enl. EN 13537: T comf 3°C / T lim -3°C / T ext -19°C"

//T
 
Post #9's farhågor visade sig riktiga; jag beställde min Houdini Warp och hörde sen ingenting på några dagar. Jag skickade då ett mail och frågade när jag kunde vänta mig leverens. Vecka 10...

Jag avbeställde och kommer inte försöka handla där igen innan de ordnar så man kan kolla lagersaldo på webben.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...