Ny Biltema Gasolkök

Fast det intressanta var väl att de påstår att det är ett åretrunt kök med förvärmning? Med tanke på vad som krävs att köra köken inverterat och med vätskematning ser det där lilla förvärmningsröret inte så tillförlitligt ut.
 
Med tanke på vad polar300 och xxargs och flera beskriver om ålande slangar så ser ju inte konstruktionen optimal ut med tanke på reglerventilens placering.
Men det finns ju platser med mildare vintrar än sverige då funkar den ju året runt. Biltema testar nog inte grejerna utan går på vad tillverkaren skriver. året runt ja, men kanske inte i norden🤨
 
Faktum är att Vega också har reglerventilen vid flaskanslutningen - det är därför det ska bli så
intressant att labba med de här brännarna på min köksbänk... Vegan brinner bra så här långt,
men jag har ännu inte bestämt hur den ska modifieras för att bli ett alternativ till GB74.

GBP 25 + PostHaveriets och Magdalenas avgifter torde bli mer än vad Biltema angett i katalogen
- så jag väntar...
/Odd
 
Den går att lossa från brännarkroppen men den är permanent fastpressad i sin slangända.
Ingen svivelfunktion där heller. Slangens andra ända är svivlad mot den förskruvning som
fäster den mot ventilhus/gaskanisterfäste.
/Odd
 
Ok går ju att använda stark kaustiksodablanding med nån ståltråd men då bör man få bort gasflaskedelen då det är aluminium där? Går den ändan och bli kvitt?

Kaustiksoda äter alu men är helt ofarligt mot gummi och järn
 
Ja,
men kräver extremt böjlig ståltråd isåfall! Böjarna på förvärmarröret är mycket spetsigare än 90 grader,
så min gissning är att det går inte att få något annat än vätska (och tryckluft) igenom där...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...