Addnatures kundtjänst?

Har försökt reklamera en klänning jag köpte till min hustru i julas i snart två veckor. Loggade in och skapade ett ärende på deras hemsida, fick en bekräftelse på skärmen men inget mail så efter någon dag skrev jag till dem på info@addnature.com och fick ett svar av Ruben (Team Lead Customer Service) att något ärende inte inkommit utan jag ombads skicka in ett nytt.
Skickade in ett nytt ärende och vis av erfarenheten skickade jag även ett mail till info@ad... där jag bad dem bekräfta att det inkommit ett ärende eftersom jag inte heller denna gång fått någon bekräftelse, detta mail har jag inte fått något svar på. Igår skrev jag åter till info@ad... med samma resultat.
Jag provade att ringa numret som står på deras hemsida för kundtjänst idag (helgfri onsdag) kl. 13:30 då fick jag mig till livs att jag ringde utanför kontorstid och blev glatt upplyst om deras öppettider under julhelgen!?

Oklart vad som händer på Addnature men det känns inte som man skall handla från dem förrän de fått ordning på sina grejer...

- Johan
 
Ok.

Jag kan tipsa om att handla hos din lokala butik istället. Där kan du träffa och prata med de som arbetar i butiken, kan vara bra vid t.ex. reklamationer.

Det är ett alternativ när kundtjänsten sker via telefon, epost eller liknande som inte fungerar.
 
Addnature var bra för några år sedan, men Outnorth har knäckt dem.

outnorth? snarare XXL. Outnorth handlar jag nästan aldrig ifrån. deras kajaksortiment är ett stort j-a skämt. Urbergkajaker, urbergflytvästar och urbergpaddlar! jo tjena!

addnature har iaf ett hyfsat sortiment även om kundtjänsten kanske e kass
 
Har handlat och handlar en del på Addnature och det har alltid fungerat bra
Leverans dagen efter (om man beställer före en angiven tid på eftermiddagen)

Någon enstaka gång har det varit mindre bekymmer, men de har löst sig väldigt snabbt och enkelt
Så mitt omdöme är enbart positivt
 
Har handlat och handlar en del på Addnature och det har alltid fungerat bra
Leverans dagen efter (om man beställer före en angiven tid på eftermiddagen)

Någon enstaka gång har det varit mindre bekymmer, men de har löst sig väldigt snabbt och enkelt
Så mitt omdöme är enbart positivt
Nyligen eller för några år sedan?
 
Handlat där i några år och även i år

Hade en felleverans av en vara (storlek), förra året, och tog då kontakt via mailkonversation och det löste sig väldigt snabbt, utan krångel
 

avslutad210712

Gäst
Ok.

Jag kan tipsa om att handla hos din lokala butik istället. Där kan du träffa och prata med de som arbetar i butiken, kan vara bra vid t.ex. reklamationer.

Det är ett alternativ när kundtjänsten sker via telefon, epost eller liknande som inte fungerar.

Har aldrig haft problem med reklamationer på nätet och därmed såklart inte heller hos addnature. Nu har jag inte haft så många reklamationer utan det har handlat mest om uppblåsbara liggunderlag som "gett upp".

Däremot har jag vid ett flertal gånger haft problem hos lokala handlare vid uppenbart solklara fall där man inte ens skulle behöva diskutera.
 
Har handlat många gånger från Addnature och alltid varit nöjd. Det här är däremot första gången jag försökt mig på att kontakta dem.

Har gett upp försöken med att få kontakt med Addnature och kontaktat tillverkaren istället. De svarade på en gång och efter 5 min hade jag en retursedel i mailen, Service som service, enligt mitt förmenande, skall vara!

Kommer inte att handla av Addnature igen förrän de har en fungerande organisation. Beteendet bär slående likheter med boo.com och deras konkurs.

Handlar gärna och ofta lokalt men utbudet är inte det största i Boden även om vi har XXL och några andra handlare i Luleå. Så det handlas en del på nätet med.
 
Mina erfarenheter från beställningar, returer och återbetalning de senaste veckorna: väldigt snabbt och enkelt
Ang retur: fraktsedel medföljer och du kan dessutom själv skriva ut en till.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...