Campingkök

Hej,

Vi har både ett Primus Kinija och ett Tupike. För våra bilresor har vi framförallt använt Kinija ihop med Primus campfire kastrullset.

Funktionell är de ju i princip identiska bortsett från lite extra finesser (väska, vindskydd, piezo, ben samt extra adapter för gas). Utseendemässigt förredrar jag personligen Kinija (aningne lättare att bära på).
 
Hej,

Vi har både ett Primus Kinija och ett Tupike. För våra bilresor har vi framförallt använt Kinija ihop med Primus campfire kastrullset.

Funktionell är de ju i princip identiska bortsett från lite extra finesser (väska, vindskydd, piezo, ben samt extra adapter för gas). Utseendemässigt förredrar jag personligen Kinija (aningne lättare att bära på).

Väcker lite liv i tråden.

Nu står man inför valet av campingkök från Primus. Hur pass användbara är dem utfällbara benen? Jag har svårt att föreställa mig att benen ger så stora fördelar kontra den vikt tupike genererar. Jag har aldrig behövt att höja ett, men den finessen kanske är en god sent... Lite som döda vinkel signalen och lampan i moderna bilar (slippa vrida sin gamla 40 åriga kropp 180*). Piezo och vindskydd klarar jag mig utan. Men benen... Det är verkligen tomt i både spekulering och erfarenheter.
Köket ska främst användas på utesittbänkar och bord (korean bbq med grillplatta).
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...