Första crash pad

Hej, tänkte köpa min första Crash pad och har kollat runt ett bra tag nu. Har väl kommit fram till att det antingen blir en mad pad (mad rock) eller en impact (black Diamond) tänkte bara höra här om någon har en åsikt om vilken som är bäst! De verkar rätt så lika och går att hitta för samma pris, så vilken ska jag välja? :)
 
Funderar på exakt samma

Tjena!
Vad sjukt, jag är i exakt samma läge. Ska också införskaffa mig min första crashpad och det står faktiskt mellan dom två för mig också. Vilken lutar det mest åt för din del?

Ha det 👊
 
Är i samma sits med, lutar mot mad pad just nu. Har ingen erfarenhet av pads innan dock utan det är bara från att ha kollat runt på nätet, recensioner osv.
 
Vad har kompisarna?
Har minst en kompis mad pad så är det ju perfekt med en till, eftersom de är ihopkopplingsbara.
 
Tjena!
Vad sjukt, jag är i exakt samma läge. Ska också införskaffa mig min första crashpad och det står faktiskt mellan dom två för mig också. Vilken lutar det mest åt för din del?

Ha det 👊

Jag har svårt att bestämma mig, som sagt är det nog inte så stor skillnad på dom så det kvittar kanske lite... har även funderat på mad rock R3 men den är så satans tung! Vet inte riktigt om det är någon direkt fördel med impact, möjligtvis om den har lite högre kvalitet men det är bara en känsla jag får... sen tycker jag den är snyggare haha ;) mad pad är
Väl lite tjockare, som någon nämnde är det ju nice att kunna sätta ihop flera, tycker också om att man kan göra den till en soffa hehe :) för tillfället är impact slut överallt typ! Tror Addnature får in den om ett par veckor
 
Crashpad

Jag madpaden är funktionell, men hållbarheten motsvarar tyvärr priset, den är lite skör i tyget och slits fort. Jag skulle rekomendera mad rocks R3 i stället, lätt att packa i, otroligt slitstark och väldigt formbar (går att lägga bekvämt på ställen där klassiska paddor ligger ojämnt eller glider.).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
PerBesvär Tips på Crash pad Bouldering 6
Lucas.vM Crash pad Bouldering 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...