Kajaköverdrag?

Hej på er!

Jag undrar om det är någon av er som vet om det finns något bra kajaköverdrag att köpa någonstans?
Det är bra om det är starkt,vattentätt,skyddar mot UV och har bärhandtag samt hyfsat tight passform. Överdraget är tänkt till en Tiderace Xite.

Mvh. Peter.
 
Hej på er!

Jag undrar om det är någon av er som vet om det finns något bra kajaköverdrag att köpa någonstans?
Det är bra om det är starkt,vattentätt,skyddar mot UV och har bärhandtag samt hyfsat tight passform. Överdraget är tänkt till en Tiderace Xite.

Mvh. Peter.

Till racingkajaker finns det en mängd olika fodral men jag har faktikt inte sett några till havskajaker. Men finns det till det ena borde det ju finnas till det andra?
 
Finns även mkt fina fodral till Extreme type-R ;)
Men tror det blir svårt hitta till sk vanliga havskajaker om du nu inte nöjer dig med en sk. strumpa att dra på!

/Janne
 
Prata med Enars segelmakeri i Oxelösund. De är duktiga på kapell. De kommer att behöva malla av kanoten så du måste ner. Då kan du beställa vaddering i främre delen som skydd mot stenskott. Priset kommer säkert att bli högt med du kanske kan förhandla fram provis om de får sy fler...
 
Limma ihop själv

Det blir nog väldigt dyrt att låta någon sy ihop något.
Gör det själv istället.

Man kan limma eller sy ihop av presenning, antingen armerad pvc- eller sån där billig prasslig plastpresenning.
 
Hej på er!

Det är bra om det är starkt,vattentätt,skyddar mot UV och har bärhandtag samt hyfsat tight passform. Överdraget är tänkt till en Tiderace Xite.

Överdrag till racingkajaker brukar inte vara vattentäta utan är enbart avsedda som transportskydd.

Menar du att kajaken skall ligga utomhus i fodralet?

Förstår inte varför du vill skydda en kajak som du bonkar klippor.
 
Förstår inte varför du vill skydda en kajak som du bonkar klippor.

Kära Arneri.

Att bonka kajken mot klippor är kul,att se kajaken ligga ute i snön eller plocka ner den från biltaket full med vägsalt är inte lika kul. Märkligt för somliga,fullt logiskt för mig. ;-D

Det gör mig inte så mycket om överdraget kostar lite,bara det är/blir bra. Så det blir väl till att be någon att sy upp ett.

Tack för era svar.
Mvh. Peter.
 
Menar du att kajaken skall ligga utomhus i fodralet?

Förstår inte varför du vill skydda en kajak som du bonkar klippor.

"Bonka" kajak mot klippa är väl kanske inte ett syfte i sig, snarare en oundviklig konsekvens av att tycka det är roligt att befinna sig bland klippor i vatten som rör sig...

Behöver väl inte utesluta att man vill skydda sin kajak vid förvaring, transport etc.

Om man nu inte vill förstå tjusningen med olika slags paddling kan man ju också säga:

"Förstår inte varför du vill använda paddel till en kajak som du vill ska gå fort rakt fram, det går ju fortare med motor på den"
 
Behöver väl inte utesluta att man vill skydda sin kajak vid förvaring, transport etc.

Om man nu inte vill förstå tjusningen med olika slags paddling kan man ju också säga:

"Förstår inte varför du vill använda paddel till en kajak som du vill ska gå fort rakt fram, det går ju fortare med motor på den"

??

Julfrid
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...