• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vänner i Stockholm

Hej,

Jag är en tjej på 33 år, inflyttad till Stockholm sedan några år tillbaka och tycker det vore kul med fler vänner att träffa både för friluftsliv och även för andra aktiviteter samt bara lära känna för att sitta och prata och umgås.

Jag bor söder om stan, åker gärna ut på dagsutflykter till t ex Tyresta eller Djurgården för att ta en härlig promenad, grilla, ta med picknick. Åker också gärna ut i skärgården, fotar, badar och solar när det är den säsongen.

Utöver friluftsliv så söker jag vänner som vill ses för en bio, en enkel hemmakväll med en bra film, laga mat ihop, testa nya fik och restauranger. Det finns mycket att hitta på men är alltid roligare om man har en bra vän med sig.

Om du känner igen dig, skriv gärna.
 
Jocke, 31, bor i Hässelby villastad. Klättrar, cyklar MTB, vandrar och älskar mitt fina lilla tält! ;) Drar gärna ut på helgerna för att få känna lite friskluft.

// Jocke
 
Såg nu att detta var i tjejforumet. Sorry! När man klickar på "senaste inlägg" på framsidan så ser man inte vilken forumdel det är. Suck..

// Jocke, som inte är tjej.. ;)
 
Tjejkompisar med friluftsintressen

Hej.
Jag bor också i Stockholm sen några år tillbaka, är 31, och har inga tjejkompisar här i stan som är intresserade av att vara ute i naturen. Det är svårt att komma iväg när man inte har så många som är villiga att haka på. Jag är själv intresserad av att börja paddla kajak. Har funderat på att köpa en ett tag men har inte kommit mig för. Någon här som kanske är på att börja paddla på nån klubb i stan till en början så man kan träna upp sig inför sommaren?
På vintern brukar jag och min sambo dra på toppturer med våra splitboards, vilket är väldigt härligt. Skulle dock tycka att det var sjukt kul att få med lite tjejkompisar på detta då det mest är killkompisar till min sambo som är intresserade. Vi har gjort detta några år nu och hunnit med en långresa till Alaska samt flera kortare turer i svenska och norska fjällen.

Vore kul att få ihop ett litet tjejgäng som delar intresset med naturen för att kunna hitta på saker tillsammans. Hör av er om du/ ni är intresserade!

/Malin
 
IntressanT!

Båda era förslag intressanta. Behöver varautekompisar. Bor norr om stan och har abstinens deluxe. Vill även ut på vinteräventyr. Älskar lappland och nordnorge. Och att lära mig nytt. Relativt nybliven singel oxå så ännu meckigare då jag inte har all utrustning kvar..fattas väsentlugheter som tält och kök förtillfället.
Strax semester! Hör av er om ni har lust att göra något :)
 
Hej!
Jag bor inte själv i Stockholm men låt mig ändå tipsa om Friluftsfrämjandet där jag själv blev medlem i år. Där finns många aktiviteter, de har t.ex. en väldigt stor och aktiv kajaksektion i Norrviken med egna kajaker.
 
Båda era förslag intressanta. Behöver varautekompisar. Bor norr om stan och har abstinens deluxe. Vill även ut på vinteräventyr. Älskar lappland och nordnorge. Och att lära mig nytt. Relativt nybliven singel oxå så ännu meckigare då jag inte har all utrustning kvar..fattas väsentlugheter som tält och kök förtillfället.
Strax semester! Hör av er om ni har lust att göra något :)

Hey joppanå!! Jag bor oxå norrort och hittar gärna på saker. Nybliven singel är jag inte men har fett med positiv energi ändå!! Hör av dig!!!
 
Hej,

Inte så nyinflyttad längre men behöver också nya vänner - svårt att lära känna folk i den här stan! Jag är dock relativt nybliven mamma, vilket inte har hindrat mig (och min sambo) från att komma ut och åka skidor, vandra eller klättra. Men vi behöver kunna göra de aktiviteterna utan varandra också då det inte alltid fungerar att ta med sig dottern.

Vi bor söder om stan (Hammarbyhöjden).

Är även intresserad av matlagning och att bara umgås.

Hör av er!
 
Försökte nämligen skapa ett konto men foto var obligatoriskt och enda alternativet var att synka foto från sin FB. Svårt för mig som inte har det...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ann-Cathrine Vänner att umgås med i Stockholm Tjejforum 1
Kristin123 Vänner i Stockholm med omnejd sökes Tjejforum 0
Mians Härliga vänner i Stockholm? Tjejforum 5
jeapea Söker vänner i stockholm Tjejforum 0
Johannan Nya vänner i Stockholm? Tjejforum 0
A W Vänner i Göteborg Tjejforum 17
appear Vänner Kristianstad Tjejforum 2
ele Vänner & bekantskaper i Sthlm Tjejforum 0
rednose Söker normala vänner i Göteborg! ;-) Tjejforum 5
lena87 Söker nya vänner i Norrbotten Tjejforum 5
Skogstokan Nya vänner Hudiksvall Tjejforum 1
Virvlan Vänner Sökes! Tjejforum 0
Sunniva Vänner i Malmö Tjejforum 0
Light Söker nya vänner i Göteborg Tjejforum 12
madde182 vänner,fjällvandra,grottor, eller liknande västernorrland Tjejforum 0
Bettan10 Vänner Tjejforum 0
Cissi86 Vänner söderort? Tjejforum 1
liz Vänner Tjejforum 1
Ptra Söker nya aktiva vänner Tjejforum 1
skolan07 söker vänner Tjejforum 9
Anna Ellström Vänner för hikingturer kring Göteborg sökes! Tjejforum 27
vandraren83 Kvinnlig bekantskap i Stockholm Tjejforum 0
Linnea_E Klätterkompis i stockholm Tjejforum 1
ireneha kompisar runt 30, Stockholm Tjejforum 0
xet Mammaledig Stockholm- klättra, promenera Tjejforum 2
MarieC Friluftiga kompisar i Stockholm sökes :-) Tjejforum 13
Moniqan Aktiva personer boendes norr om stockholm? Tjejforum 0
hannaskog Nybörjar klätterkompis, stockholm Tjejforum 0
Vinny Söker klätterkompis Stockholm Tjejforum 3
Lina1983 Träningskompis i södra Stockholm Tjejforum 3
Nina H Tjejträningskompis landsvägscykel 2009 Stockholm Tjejforum 1
Subhani Klätterkompisar i Stockholm! Tjejforum 0
madir Paddlingskompis i Uppsala och Stockholm?! Tjejforum 4
Schteene Klätterkompisar i Stockholm... Tjejforum 3
nerver Klätterkompis i Stockholm Tjejforum 2
Eskimodog Friluftintresserade i Stockholm! Tjejforum 14
alvnas Utelivsintresserad i Stockholm Tjejforum 3
Tenil Träningskompis i Stockholm? Tjejforum 1
akesdottir Träningskompis i (södra) Stockholm Tjejforum 1
800331 Dyksällskap i Stockholm Tjejforum 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...