19-årig Dansk försvunnen vid Allak

Det här inlägget har jag velat göra sedan ganska länge. Att tråden har kommit upp igen var sista impulsen.

I vintras var jag uppe i Akkafjället och tillbringade en natt i Akkastugan med diverse andra som råkade vara där. Bland dem var en mkt fjällvan tysk som hade tillbringat nästan tre decenniers sommar- eller vintersäsonger där ...

[Peter, du sa då att du också är med här på Utsidan. Om du läser det här, hör gärna av dig!]

Ursäkta OT, men det var inte en Peter, snickare från Berlin, ca 65 år gammal?
 
Härom veckan fick jag ett samtal från polisen i Gällivare.
Man hade läst mitt blogginlägg och med anledning av vad jag berättade där genomförde de ett förhör med mig som pågick i nästan 1 ½ timme.
De ville få kontakt med ALLA som på något sätt hade haft kontakt men en eller båda de danska ynglingarna under deras vistelse i de svenska fjällen.

Om någon läser detta som har haft personlig kontakt - oavsett hur liten - ombeds ni ta kontakt med polisen i Gällivare.

HåkanF
 
NYTT eftersök med polis och Missing people 2013-Den29 JULI

Gjort ett urklipp från Facebook och från Missing peoples sida.
ORRBOTTEN, ALLAK, KATJURE: Skallgång efter försvunne 19-årige Joey.

Joey försvann 25 juli 2012 efter en vandring i närheten av Kutjaure på svenska sidan om gränsen och har inte återfunnits.

Med start den 29/7 kommer polisen tillsammans med MPS kommer att göra ett försök att återfinna Joey.

Inför detta eftersök behövs fjällvana människor som kan vistas länge ute i terrängen, gärna erfarenhet av fjällvärld och kartkunskap. Man skall ha med sig eget tält och utrustning, mat för några dagar i terrängen. Det blir turbåt från Ritsem till Vaisaluokta, och därefter vandring 15km till Kutjaure. Därefter kommer vi att bo ute i tält varteftersom vi vandrar i vårat eftersök.

För mer information och anmälan kontakta Marie-Louise 070-2318951

Åldersgräns: 18 år

I samband med skallgången omfattas du av if´s olycksfallsförsäkring. Läs mer på http://www.missingpeople.se/forsakring/
 
NORRBOTTEN, ALLAK, KATJURE: Skallgång efter försvunne 19-årige Joey.

Vi kommer att försöka genomföra eftersök efter Joey både v33 och v34, tors-sön.
Vi behöver vana fjällvandrare för att kunna göra eftersöket, och vi behöver bli en grupp på mer än 20 personer.

För mer information och anmälan kontakta Marie-Louise 070-2318951

Joey försvann 25 juli 2012 efter en vandring i närheten av Kutjaure på svenska sidan om gränsen och har inte återfunnits.

Åldersgräns: 18 år

I samband med skallgången omfattas du av if´s olycksfallsförsäkring. Läs mer på http://www.missingpeople.se/forsakring/
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...