"Helmet-fitting"

Har en lite annorlunda fundering. Undrar om det är någon som hört talas om "Helmet-fitting" dvs "boot-fitting" fast på hjälmar.

Har provat en gigantisk mängd hjälmar såväl i Sverige som i Alperna, men inte hittat någon som passar på mitt aningen knepiga huvud. Har nämligen en skalle som är mer oval än rund vilket gör att med nuvarande hjälm så får jag STORT märke i pannan efter en dags åkning och blåmärke efter 1 veckas...

Och när ämnet hjälmar ändå är på tapeten, är det någon som har koll på om man kan målade själv och vad man isåfall använder för färg. Skulle vilja ha lite schysst "airbrusch" målade flames på sidorna. Tror man åker fortare då... :)

Tack på förhand!

/Martin
 
Protec Freeride

Var den hjälm jag till slut lyckades trycka ner på min vattenskalle efter att ha tagit bort vadderingen fram, bak och i toppen. Läste dock på freeride.nu att årets modeller skulle vara mindre så det låter ju illa. Det var tal om "helmet fitting" i forumet där också. Kolla upp det

/Perka
 
Tackar för svaret.

Kollade på freeride också och det som stod om helmetfitting där var det jag hade skrivit :)

Verkar ju dock som att det är ett rätt allmänt problem det där med hjälmar. Ska kontakta Scott och andra få se om man kan få någon hjälp!

/Martin
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.