Vart ska ni cykla 2010?

Jag ska spendera hela sommaren till att cykla från Stockholm till Istanbul. Än så länge är jag bara 18 år så jag har aldrig tidigare cyklat längre än några timmar en dag, så det blir helt nytt för mig! :)

när drar du? själv drar jag på samma rutt vecka 26, min första långcykeltur :D
 
Rullar ut ur stockholm den 12:e eller 13:e Juni, så tyvärr mycket tidigare än dig. Men ifall du är jättesnabb, så att säga, är det bara att höra av dig. Hur lång tid tänkte lägga ner på resan?

jag har 10 veckor ledigt. kommer jag till Istanbul för tidigt kanske jag drar vidare en sväng in i mellanöstern =) Men tänkte typ köra rätt så snabbt iaf ner till balkan, som jag är mest sugen på att se =) självdå? Har som mål att cykla 10 mil per dag. Sen kommer jag stanna på några ställen, men det blir inte lika mycket i början.
 
jag har 10 veckor ledigt. kommer jag till Istanbul för tidigt kanske jag drar vidare en sväng in i mellanöstern =) Men tänkte typ köra rätt så snabbt iaf ner till balkan, som jag är mest sugen på att se =) självdå? Har som mål att cykla 10 mil per dag. Sen kommer jag stanna på några ställen, men det blir inte lika mycket i början.

Jag börjar skolan någon gång i slutet av augusti så tills dess måste jag vara hemma, så lite mer än 2 månader. Tänkte också fortsätta till mellanöstern om jag får tid, men då blir det nog tåg genom Turkiet för att hinna med så mycket som möjligt i mellanöstern.

Hur långt jag kommer cykla varje dag har jag inte en aning om men jag planerar inte att stressa varken genom sverige eller polen. Vilka länder tänkte du ta?
 
Någon som kan tipsa om en fyradagars trip med utgångsläge Lund? Blev sugen på att cykla lite denna veckan.
 
Jag börjar skolan någon gång i slutet av augusti så tills dess måste jag vara hemma, så lite mer än 2 månader. Tänkte också fortsätta till mellanöstern om jag får tid, men då blir det nog tåg genom Turkiet för att hinna med så mycket som möjligt i mellanöstern.

Hur långt jag kommer cykla varje dag har jag inte en aning om men jag planerar inte att stressa varken genom sverige eller polen. Vilka länder tänkte du ta?

cyklar via broarna över danmark, sen ungefär fågelvägen mot wien ( genom östra tyskland, tjeckien, )
Sen därifrån drar jag rakt ner till Zagreb, och från Zagreb ska jag fortsätta söderut för att sen åka ungefär längs kusten genom bosnien, montenegro, albanien, makedonien, grekland via thessaloniki för att sen komma till turkiet :)
 
cyklar via broarna över danmark, sen ungefär fågelvägen mot wien ( genom östra tyskland, tjeckien, )
Sen därifrån drar jag rakt ner till Zagreb, och från Zagreb ska jag fortsätta söderut för att sen åka ungefär längs kusten genom bosnien, montenegro, albanien, makedonien, grekland via thessaloniki för att sen komma till turkiet :)

Shit vilken härlig rutt, funderade på den med men nu blir det Polen, Slovakien, Ungern, Rumänien, Bulgarien sen Turkiet, den andra får det bli en annan gång!

Hm, nu blev jag lite fundersam på om jag skulle byta rutt, någon som har erfaranhet av båda som kan tipsa om vilken som är allmänt härligast?
 
USA & Europa

Kommer under veckan att fortsätta en avbryten resa runt USA och Europa. Resan återupptas i San Diego och avslutas så småningom i Aten i slutet av oktober där jubilerande (2500 år) Aten Marathon väntar.

Dagliga rapporter på hemsidan: www.sam-borombon.se

/Anders Forselius
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71
Anglo Vart ska vi åka? Tips på ställen för treveckorstur. Långcykling 4
PontusLundh Vart finns alla återförsäljare? Långcykling 8
kimsjö Vart får man tag i bra kartor? Långcykling 1
temmey Vart får man tag på cykelkartor över tyskland? Långcykling 5
nilsenman Vart hittar man en bra långfärdshoj? Långcykling 13
Klaus Vart tog dom vägen? Långcykling 1
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
mrhandley Oktobercykling... Men vart? Långcykling 4
patrikskoog vart planerar ni cykla till våren/sommaren? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
Tarzanthe1 Köp av touring cykel, va ska man tänka på?? Långcykling 3
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
redrob Vad ska det vara för bakhjul? Långcykling 3
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
Gaion Ska kopa allt nytt!! Långcykling 13
Apollo Ska ut och cykla en bit. Långcykling 23
jx drömäventyret!, ska du med!? Långcykling 16
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Cykla mellan Jönköping - Ulricehamn - Borås, cykelväg? Långcykling 10
Mr.H Cykla i USA Långcykling 13
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
SenseiBob Cykla i Estland Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.