Vart ska ni cykla 2010?

Canada Vancouver - Halifax

själv hade jag tänkt mig genom usa, men canada låter onekligen oxå som en schysst tur. har du kollat om det är nån björnfara i trakterna du ska cykla? finns städer på dagsavstånd?

Jasså, när ska du cykla genom USA. Vart i Usa blir det?. Planeringen är i full gång. Håller på att ta reda på björnfaktorn genom folk som rest där, folk som bor där och så givetvis nätet. Canada är ju ett land med mycket björn så risken att man stöter på en finns ju alltid. Man får helt enkelt vara smart och äta nåra hundra meter från tältet, inte ha mat i närheten av tältet, sjunga högt:) och i allmänhet försöka undvika björnen mm.

Det är ju givetvis långa avstånd i detta enorma land. Man får helt enkelt ligga före och planera etapperna:)
 
Längtar efter att få ge mig ut på en cykelresa och se världen. Jag hoppas att jag efter muck, nästa sommar ska kunna ge mig ut på cykeln och trampa ett tag. Har enda sedan 12 års åldern när jag
var på en föreläsning där Janne Corax berättade om sina resor ,velat ge mig ut och cykla som han.

Jag vet inte riktigt var eller vart jag ska cykla, men jag ska börja och sluta hemma i småland.
Om det blir en långtur i norden eller om man ska våg ge sig söderut i europa utan några erfarenheter får funderas över.

Om ni har några tipps eller bra råd så får ni gärna dela med er.
 
Sverige runt

För min del blir det en långtur i Sverige. Så får vi se vart det bär av. 4 månader på cykel blir det iallafall. Först mellansverige, sen till Trosa vid midsommar :) och sen bär det av norr ut.

Kolla gärna in min blogg / hemsida om ni vill följa resan.

http://www.segerhammar.se/kenneth
 
Svår fråga, men man kan ju försöka sig på en gissning. Jag bör ha hunnit ut ur Indonesien till nyår, så 2010 bör innehålla cykling i Singapore, Malaysia, Thailand, Burma, och antagligen några fler asiatiska länder. Kanske bär det av till Sri Lanka, Indien, Bangladesh. Alternativt Laos, Kina, Taiwan, Macao, Filippinerna, Japan. Eller Sverige kanske? ;)

Jag bloggar om min resa här: http://tallabomba.blogspot.com/
 
Kuba 2010

Drar till Kuba i slutet av november. Lägger upp lite om förberedelserna på bloggen. För de som önskar veta mer om Kuba, cyklade jag ju där häromåret. Den resan har jag redovisat på min hemsida RYDINGSPLANET. Där kan ni också läsa om den senaste cyklingen i södra Indien och f.ö. cykelturerna i Sydostasien och Nya Zeeland.
Har dessutom äntligen fått till en länklista. Om ni önskar finnas med på denna, skicka ett mail!
 
Tänkte göra min första långcykling under slutet på våren. Antingen från treriksröset till smygehuk, eller tvärt om har inte bestämt mig än, först tänkte jag göra den sträckan tur och retur (med en veckas paus i överkalix där min mamma bor) men jag kände att det var lite väl att ta cirka 350 mil under min första långcykling.

För tillfället håller jag på att renovera upp min ganska slitna cykel till ett shysst skick och det är riktigt kul, trots att lägenheten börjar se rätt stökig ut nu :D Det är inte lätt när man gör om sin etta till cykelverkstad.

Några spontana tips till en nybörjarlångcyklist?
 
Skottland, Irland, Isle of Man, Wales m.m. runt och köra whiskysafari alternativt Seattle-Boston. Har inte varit ute på några år och nu när jag var för långsam att anmäla mig till Vättern behöver man ju inte stanna hemma i sommar :)
 

...jag tyckte björnfaran var rätt uppenbar... :-(

sen fattade jag inte riktigt rutten heller. och vad gör de i flygplanet??

Jasså, när ska du cykla genom USA. Vart i Usa blir det?. Planeringen är i full gång. Håller på att ta reda på björnfaktorn genom folk som rest där, folk som bor där och så givetvis nätet. Canada är ju ett land med mycket björn så risken att man stöter på en finns ju alltid. Man får helt enkelt vara smart och äta nåra hundra meter från tältet, inte ha mat i närheten av tältet, sjunga högt:) och i allmänhet försöka undvika björnen mm.

Det är ju givetvis långa avstånd i detta enorma land. Man får helt enkelt ligga före och planera etapperna:)

jag vill cykla kust till kust (plan a), t ex san fransisco - new york (men jag har sett att rekommenderade cykelvägar går lite upp och ner och då blir sträckan kanske för lång för min semester). eller landsgräns till landsgräns. vancouver-tijuana är plan b.

jag har precis nu i veckan bett om tjänstledigt juni, juli, augusti, men det ser lite knepigt ut att få igenom det. 10 veckor kan jag få, verkar det som, men inte 12. Och jag behöver nog 12 för kust till kust. så kanske blir det vancouver-tijuana istället, det borde väl funka på sex veckor till och med?
 
Senast ändrad:
Lystring, Kanadacyklister!

Jag kommer att bo i Toronto narmsta aret om allt gar val sa ar det nagon som behover sovplats, en dusch etc sa ar det bara att skicka ett PM!
 
2010 får tyvärr bli ett mellanår för mig, då det är hög tid att göra ett ryck i studierna. Så jag ska försöka bearbeta abstinensen till sommaren, då jag planerar att cykla runt Sverige, Norge och Danmark.

Men det blir nog bra, ser fram emot att se hur Sverige ser ut, då jag inte har varit norr om Sälen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71
Anglo Vart ska vi åka? Tips på ställen för treveckorstur. Långcykling 4
PontusLundh Vart finns alla återförsäljare? Långcykling 8
kimsjö Vart får man tag i bra kartor? Långcykling 1
temmey Vart får man tag på cykelkartor över tyskland? Långcykling 5
nilsenman Vart hittar man en bra långfärdshoj? Långcykling 13
Klaus Vart tog dom vägen? Långcykling 1
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
mrhandley Oktobercykling... Men vart? Långcykling 4
patrikskoog vart planerar ni cykla till våren/sommaren? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
Tarzanthe1 Köp av touring cykel, va ska man tänka på?? Långcykling 3
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
redrob Vad ska det vara för bakhjul? Långcykling 3
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
Gaion Ska kopa allt nytt!! Långcykling 13
Apollo Ska ut och cykla en bit. Långcykling 23
jx drömäventyret!, ska du med!? Långcykling 16
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Cykla mellan Jönköping - Ulricehamn - Borås, cykelväg? Långcykling 10
Mr.H Cykla i USA Långcykling 13
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
SenseiBob Cykla i Estland Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.