Vart ska ni cykla 2010?

Blir min första cykelsemester! Har tagit ledigt från jobbet och sticker i April. Rutten är inte detaljplanerad men ska ta mig till Transsylvanien och sedan västerut till Italien och vidare längs kusten till Spanien. Sedan hemåt igen. Räknar med att vara borta i fyra månader.

Kan inte bestämma mig för om jag skall cykla genom baltikum eller om jag ska ta genvägen via Polen söderut. Synpunkter någon?

baltikum definitivt. lägg inte för mkt på spanien o frankrike - stort, mkt trafik, mkt turism, dyrt. östeuropa är att föredra - gästvänligare folk, billigare, o i mycket också vackrare. :)
 
Men vad fan. Den har traden tankte ju jag skapa framat december. Men bryt min tradition bara! ;-)

Just idag klockan 16:17 (dar jag ar) sa star det mellan tre rutter:

1) Papua Nya Guinea - Mumbay (klart det gar att cykla Kokoda Trail)
2) Murmansk - Vladivostok (Blir allt mer rysslandfanatiker for varje ar - trots att jag aldrig varit dar...)
3) Panama - Alaska med krutet pa Alaska och arktiska Kanada.

Bra rutter :) Jag vill oxaa cykla mer...

Taenkte sjaelv lite paa Kazakstan - Ryssland - Mongoliet - Kina - Kirgistan - Tadjikistan - Kina - Pakistan - Indien foer 2010 men det handlar en del om vilka visum jag kan plocka upp paa vaegen...
Om jag kan faa 6 maanader visum till Ryssland skulle det vara kul att cykla norrut fraan Kazakstan till Tiksi vid Ishavet norr om Sibirien

/Stellan
 
Blir min första cykelsemester! Har tagit ledigt från jobbet och sticker i April. Rutten är inte detaljplanerad men ska ta mig till Transsylvanien och sedan västerut till Italien och vidare längs kusten till Spanien. Sedan hemåt igen. Räknar med att vara borta i fyra månader.

Kan inte bestämma mig för om jag skall cykla genom baltikum eller om jag ska ta genvägen via Polen söderut. Synpunkter någon?

Från vilken stad cyklar du?

Jag tyckte att Baltikum var trevligt att cykla genom, medan Polen var en mardröm på sina ställen. Men även om du väljer Baltikum tvingas du ju cykla genom Polen ändå väl?
 
Från vilken stad cyklar du?

Jag tyckte att Baltikum var trevligt att cykla genom, medan Polen var en mardröm på sina ställen. Men även om du väljer Baltikum tvingas du ju cykla genom Polen ändå väl?

Jag börjar hemma i Uddevalla. Ska bli så skönt att låsa dörren till lägenheten, cykla iväg, och veta att man inte kommer tillbaks förrän om fyra månader.

Ja, Polen blir det oavsett. Det jag funderar på är om jag skall hoppa över Baltikum för att vara säker på att hinna ta mig till Spanien (vad man nu ska i Spanien att göra??) Ju mer jag planerar desto svårare blir det att veta vart jag vill. I nuläget är Spanienplanerna nedlagda och jag är mer inriktad på Baltikum-Polen-Ukraina-Rumänien och sedan västerut och se hur långt jag hinner innan jag måste hemåt. Som tur är har jag aldrig varit särskilt beroende av planering så förmodligen blir det bra hur som.

Har du några tips angående cyklingen i Baltikum? (Vägar, platser, tältning, vad som helst?!?)
 
Gärna Rumänien igen

Jag funderar på Rumänien igen sedan Balkan och Italen.Intressant och varierande cykling samt plånboksvänlig tour vilket inte är helt oväsentligt.
 
Senast ändrad:
Europa-Sydamerika-Asien

Ahh, äntligen är jag berättigad att skriva i det här forumet. Och jag avvaktar lite med att lägga upp vart-ska-Ni-cykla-2011-tråden :)

Jag sticker i april. Start Västerås. Ner till Pyreneerna till den 11 juni då fotbolls-VM börjar. Vill kika lite på det (teve) och sen gå The Haute Route i juli-augusti. Atlanten till Medelhavet.

Del två blir Sydamerika. Antagligen Buenos Aires via Ushuaia till Santiago. Vill upp på Aconcagua också så jag vet inte hur detaljplanen kommer att se ut. Måste läsa in mig. Skulle vara skönt med medvind hela tiden...

Eventuellt att jag åker fraktbåt över men det var lite dyrt även om resan jag hittade hade flera intressanta stopp i Afrika och Sydamerika.

Del tre Asien med mål Nepal och massor av vandring. Sen vet jag inte men det får jag fylla på med i nästa års tråd.

//Magnus
 
Canada Vancouver - Halifax

Hallå

Intressant att läsa vad alla har för planer. Har precis avslutat min första längre tur på cykel som gick mellan Södertälje i Sverige och Bari i södra Italien. Cyklade genom Sverige - Polen - Tjeckien - Österrike - Italien. ca 310 mil. Fantastisk resa som jag verkligen kan rekomendera.

Nu börjar planeringen för nästa år cykling. Jag har bestäm mig för att cykla i Canada mellan Vancouver - Halifax, kust till kust. Ca 700 mils cykling. Kommer starta någon gång i slutet av maj månad 2010.

Är det någon som vet någon hemsida eller liknande man kan få tag i bra kartor över Canadas regioner så får ni gärna berätta:).

Kika in på min blogg www.kimsjo.blogspot.com

hade gott
 
Ahh, äntligen är jag berättigad att skriva i det här forumet. Och jag avvaktar lite med att lägga upp vart-ska-Ni-cykla-2011-tråden :)

Jag sticker i april. Start Västerås. Ner till Pyreneerna till den 11 juni då fotbolls-VM börjar. Vill kika lite på det (teve) och sen gå The Haute Route i juli-augusti. Atlanten till Medelhavet.

Del två blir Sydamerika. Antagligen Buenos Aires via Ushuaia till Santiago. Vill upp på Aconcagua också så jag vet inte hur detaljplanen kommer att se ut. Måste läsa in mig. Skulle vara skönt med medvind hela tiden...

Eventuellt att jag åker fraktbåt över men det var lite dyrt även om resan jag hittade hade flera intressanta stopp i Afrika och Sydamerika.

Del tre Asien med mål Nepal och massor av vandring. Sen vet jag inte men det får jag fylla på med i nästa års tråd.

//Magnus


Sweet! Låter som en grym resa Magnus! :)
 
Nu börjar planeringen för nästa år cykling. Jag har bestäm mig för att cykla i Canada mellan Vancouver - Halifax, kust till kust. Ca 700 mils cykling. Kommer starta någon gång i slutet av maj månad 2010.

själv hade jag tänkt mig genom usa, men canada låter onekligen oxå som en schysst tur. har du kollat om det är nån björnfara i trakterna du ska cykla? finns städer på dagsavstånd?
 
skadar ju inte att drömma

berätta hur det gick för dej vore jag väldigt tacksam! :) När tänkte du bege dig och var börjar du?

Jag har inte läst på om vad som gäller just för tillfället men senast jag kollade var allt självständigt resande i Tibet så gott som omöjligt. För kinesiska turister är läget tydligen annorlunda men det blir en svår bluff att komma undan med.

I Centralasien i somras träffade min fru och jag en uppsjö med cyklister som ville köra från Kashgar till Lhasa men ingen trodde att det skulle gå att genomföra. Ett schweiziskt par valde att använda sitt tremånaders visum till att hänga på en guidad tur från Lhasa till Katmandu.

Så planen på Tibet är mer en dröm i väntan på att kinesiska myndigheter släpper på restriktionerna, men någon gång kanske..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71
Anglo Vart ska vi åka? Tips på ställen för treveckorstur. Långcykling 4
PontusLundh Vart finns alla återförsäljare? Långcykling 8
kimsjö Vart får man tag i bra kartor? Långcykling 1
temmey Vart får man tag på cykelkartor över tyskland? Långcykling 5
nilsenman Vart hittar man en bra långfärdshoj? Långcykling 13
Klaus Vart tog dom vägen? Långcykling 1
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
mrhandley Oktobercykling... Men vart? Långcykling 4
patrikskoog vart planerar ni cykla till våren/sommaren? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
Tarzanthe1 Köp av touring cykel, va ska man tänka på?? Långcykling 3
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
redrob Vad ska det vara för bakhjul? Långcykling 3
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
Gaion Ska kopa allt nytt!! Långcykling 13
Apollo Ska ut och cykla en bit. Långcykling 23
jx drömäventyret!, ska du med!? Långcykling 16
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Cykla mellan Jönköping - Ulricehamn - Borås, cykelväg? Långcykling 10
Mr.H Cykla i USA Långcykling 13
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
SenseiBob Cykla i Estland Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.