Vart ska ni cykla 2009?

Oj... ser man på, The Lost Cyclist, var inne och läste på din sida, vill tacka för inspirationen den givit mig! ;)

Tack vare den sidan fick jag upp ögonen för möjligheterna att resa med hjälp av en cykel.
Skissar på planer för en tur i Japan, från norr till söder... men vet inte om det är lite väl att ta i som en första resa dock :|
 
..en långhelg eller två i södra Norge och ett varv runt Island har jag i planerna, inte mycket att prata om när folk korsar kontinenter till höger och vänster.. :) Har svårt att komma loss från jobbet längre än 3 veckor i stöten men någon gång så..
 
Hej!

Jag ska ut på en tur jag också, denna gången lite kortare (pga jobbet som för så många andra). Jag tänkte köra ett par veckor genom Baltikum i slutet av maj. Klassisk runda, antar jag: startar i Gdansk och drar mig uppåt till Tallinn. Ska försöka hålla mig utanför de största städerna på vägen, förutom Riga, och njuta lite friluftsliv.

Tänkte ta en längre tur till hösten i Sydamerika om jag lyckas övertala chefen att det är en ytterst god idé för företaget .

Kul att läsa om alla planer ni har...

/Mike
 
Hej!

Jag ska ut på en tur jag också, denna gången lite kortare (pga jobbet som för så många andra). Jag tänkte köra ett par veckor genom Baltikum i slutet av maj. Klassisk runda, antar jag: startar i Gdansk och drar mig uppåt till Tallinn.
/Mike

Vad roligt, då är du kanske i Tallin precis när jag kommer dit och ska cykla vägen du kommer ifrån :)
 
Hej

Min plan just nu: Cykla Sth-Nynäshamn, Färja Visby, cykla runt lite på Gotland / Fårö kanske, Färja Öland, cykla runt lite på Öland, sen över bron, sen genom Skåne till Trelleborg, Färja Travemunde, sen till Hamburg och sighseeing och så, sen via tyska floder och medeltids-städer och Fulda och Heidelberg och Bayern och Bodensjön till Schweiz, sen upp och ned över lite alp-pass, sen Grindelwald och Zermatt och Chamonix, sen till Geneve och flyga hem igen .. !!
/ Hans
 
Min tanke var först att vänta med att dra iväg på långcykel-resa efter högskola på tre år. Men med lite mer eftertanke och det faktumet att studera och CSN-lån inte gör en till den fetaste resenären så har jag bestämt mig för att köra i September redan.
Skaffar mig nödvändig utrustning nu och sade precis upp lägenheten. Har fått lov att bo på en kompis soffa tills jag ger mig av för att spara pengar :)

Har ingen spikad resväg, men att cykla mot Polen är tanken nu och ner genom Europa mot Turkiet. Sedan får vi se vart det hela tar vägen efter det. Man blir ju sugen på att cykla genom Japan när man läser om andras planer på det.

Skulle en resa genom Kina, över till Japan vara en rimlig tanke? Har fått för mig att visum till Kina kan vara en riktig pain in the a** :)
 
Just för att du skulle cykla då eller? Att få visum till Kina går annars plättlätt tycker jag. Rätt proffsig ambassad om man jämför med andra.
 
Har fått för mig att visum till Kina kan vara en riktig pain in the a** :)

Jag håller inte med om att ett visum till Kina ger upphov till någon smärta i röven!
Nu har jag visserligen bara besökt Kina en gång, men mina upplevelser av ambassaden var att de var mycket trevliga och hjälpsamma. Jag fick t.o.m. hjälp med att fylla i vissa saker på visumansökan som jag missat. Annars är mina erfarenheter av ambassader att en enda miss på ansökan leder till att du får en utskällning och får ställa dig sist i kön igen för att göra ett nytt försök.
 
Jag håller inte med om att ett visum till Kina ger upphov till någon smärta i röven!
Nu har jag visserligen bara besökt Kina en gång, men mina upplevelser av ambassaden var att de var mycket trevliga och hjälpsamma. Jag fick t.o.m. hjälp med att fylla i vissa saker på visumansökan som jag missat. Annars är mina erfarenheter av ambassader att en enda miss på ansökan leder till att du får en utskällning och får ställa dig sist i kön igen för att göra ett nytt försök.

Vissa saker är det bra att man har fått om bakfoten :)
 
Jag hade tänkt att försöka vara ute några veckor i sommar och cykla lite i Sverige, men jag har inte riktigt kommit fram till var än, eller om jag kan få någon att hänga med.
Skulle väldigt gärna åka på ett längre äventyr, man blir ju väldigt inspirerad av andra här :), men jag har varken ekonomin eller tid just nu (går fortfarande i skolan...).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
rimn Vart ska ni cykla 2010? Långcykling 58
Anglo Vart ska vi åka? Tips på ställen för treveckorstur. Långcykling 4
PontusLundh Vart finns alla återförsäljare? Långcykling 8
kimsjö Vart får man tag i bra kartor? Långcykling 1
temmey Vart får man tag på cykelkartor över tyskland? Långcykling 5
nilsenman Vart hittar man en bra långfärdshoj? Långcykling 13
Klaus Vart tog dom vägen? Långcykling 1
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
mrhandley Oktobercykling... Men vart? Långcykling 4
patrikskoog vart planerar ni cykla till våren/sommaren? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
Tarzanthe1 Köp av touring cykel, va ska man tänka på?? Långcykling 3
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
redrob Vad ska det vara för bakhjul? Långcykling 3
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
Gaion Ska kopa allt nytt!! Långcykling 13
Apollo Ska ut och cykla en bit. Långcykling 23
jx drömäventyret!, ska du med!? Långcykling 16
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Cykla mellan Jönköping - Ulricehamn - Borås, cykelväg? Långcykling 10
Mr.H Cykla i USA Långcykling 13
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
SenseiBob Cykla i Estland Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.