Väst & hjälm!

pher_; sa:
Tack för ditt svar Andreas. Du låter ju riktigt resonlig. Bara jag som lätt går "igång" på lagkrav, mest de som reta upp mig lite granna. Får försöka jobba med mig själv *ler*
Då var allt frid och fröjd, och jag begraver min slöa yxa ;)

Tja ingen fara på taket. Låter ju på några andra här som om vi verkligen kastade yxor på varandra men så uppfattade inte jag det direkt. Jag förstod att du överdrev och i alla fall i viss mån var ironisk. Det är väl kul att få debatta lite och jag tycker vi höll det på en ok nivå!?

/Andreas
 
Bra idé!

Aminida; sa:
Du kan ju göra som jag gjorde, köpa en billig reflexväst på Clas Ohlsson (i storlek XXL så blir det mycket tyg) och slakta den och sen sy på smådelar av den på cykeln. Tex på baksidan av sadeln, på hjälmen etc. Den idén kanske vore nåt för dig?

Har varit inne på detta med att pimpa hojjen med massa reflexer och neontape från Clas Ohlson eller Biltema men faktiskt inte tänkt på att slakta en reflexväst och sy på kläderna. Tänkte på neontape på baken på cykelbyxorna förut vet jag.

Jag tror att man ska satsa rätt mycket på kläderna eftersom cykeln är så smal att det inte blir några större ytor som syns lika väl som baken och ryggen.

/A
 
Re: Bra idé!

ala; sa:
Aminida; sa:
Du kan ju göra som jag gjorde, köpa en billig reflexväst på Clas Ohlsson (i storlek XXL så blir det mycket tyg) och slakta den och sen sy på smådelar av den på cykeln. Tex på baksidan av sadeln, på hjälmen etc. Den idén kanske vore nåt för dig?

Har varit inne på detta med att pimpa hojjen med massa reflexer och neontape från Clas Ohlson eller Biltema men faktiskt inte tänkt på att slakta en reflexväst och sy på kläderna. Tänkte på neontape på baken på cykelbyxorna förut vet jag.

Jag tror att man ska satsa rätt mycket på kläderna eftersom cykeln är så smal att det inte blir några större ytor som syns lika väl som baken och ryggen.

/A

Min cykel- och spelkompanjon har ett par neongula cykelhandskar, vilket är mycket praktiskt, för när hon visar med armen vart hon ska svänga så syns det långan väg! Jag vet inte om det säljs neongula cykelhandskar längre, jag såg inga när jag köpte mina. Neonfärger är väl kanske lite ute (utom för rejvare då kanske), så det är väl därför det är lite svårt att få tag på neonkläder. Fast jag såg en tjejj på Iron Man i Kalmar som cyklade i en neongul vindväst, så det finns nog om man letar lite.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ChristianSvensson2 Erfarenhet av cykling i Väst och Centralafrika Långcykling 1
Madelene Väst Långcykling 5
KLAGER Hjälm i form av airbag Långcykling 21
Aztec Gold Hjälm med visir Långcykling 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.