En bra långfärdscykel?

Aminida; sa:
Hade det kanske lite på känn, Skeppshult är väl inte det hippaste cykelmärket i världen...

Nog skulle det funka med skeppshultaren, som jag skrev i början. Helt klart är dock att det finns trevligare alternativ. Det är ju också viktigt att köpa en cykel man har nytta av senare. Som student har man ju inte råd att ha komplett uppsättning med hojar (vardagscykel, MTB, Racer, långfärdshoj och kanske någon liggcyckel och/eller tandem). :)

Ska bli spännande om ni får upp lite speltider på sidan så att man kanske kan komma och lyssna någon gång. Gillar folkmusik/folkmusikinspirerat rätt mycket. Utsidanfolk kommer väl komma cyklandes från hela landet till era uppträdanden efter detta!

/Andreas
 
ala; sa:
Ska bli spännande om ni får upp lite speltider på sidan så att man kanske kan komma och lyssna någon gång. Gillar folkmusik/folkmusikinspirerat rätt mycket. Utsidanfolk kommer väl komma cyklandes från hela landet till era uppträdanden efter detta!

/Andreas

Haha, ja vem vet. Mellan våra fasta turnédatum kan vi vara lite varstans. Man kan ju ordna mer spontana spelningar också. Du är mycket välkommen att komma och lyssna! Roligt att du gillar folkmusik. Jag har upptäckt att många som säger att de inte gillar folkmusik säger att de visst gillar folkmusik efter att jag spelat några låtar för dem. Konstigt sånt där. Mycket fördomar antar jag... Om man tänker på att folkmusiken faktiskt var 16, 17 och 1800-talets disco och rave, så kanske man kan tvätta bort töntstämpeln lite.
 
Tja.. töntstämpel eller ej... Det svänger och är glatt och roligt (inte alltid) så vad mer kan man begära. Har nog aldrig varit med om att ha tråkigt på en tillställning när det spelas mer folkmusikbetonad musik med lite fart i. Med reservation för någon midsommarfest någon gång kanske... Nog om detta! Mer cykelsnack!

Vad ska du satsa på för flaskställ? ;) Du vet väl att alla riktiga touringcyklar har ett tredje flaskställ på undersidan av ramen!? Finns inte fästen där så får man fästa det med slangklämmor och buntband. Men tejpa ramen under först så du inte pajar den i onödan.

/Andreas
 

Guest

Gäst
Tycker också det är helskönt med folkmusik.
Dansade folkdans ett kort tag i mellanstadieåldern, men det sitter inte kvar... :)
Har faktiskt funderingar på att cykla upp till den där folkmusikfestivalen (nånstans i Dalarna, har jag för mig).

Kommer ni i närheten av Västra Götaland, tro?
 
biketivist; sa:
Tycker också det är helskönt med folkmusik.
Dansade folkdans ett kort tag i mellanstadieåldern, men det sitter inte kvar... :)
Har faktiskt funderingar på att cykla upp till den där folkmusikfestivalen (nånstans i Dalarna, har jag för mig).

Kommer ni i närheten av Västra Götaland, tro?

Kapa inte flaskställssnacket nu!

Jag fixade en ny tråd ovanstående snack!

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=31777


Vad tror du om detta? Bara 1075:- på cykelcity!
4119901067.jpg


/A
 

Guest

Gäst
Har aldrig fattat detta med flaskställ under ramen.
Man måste nog vara rätt våghalsig för att hänga med överkroppen ut och ner, och samtidigt sticka in handen där nere...
Så, om man ändå måste stanna för att ta flaskan, kan man ju lika gärna ha den (och ännu fler) i en väska.
 
Ala:

Ja, och anledningen till att det inte är så roligt på midsommar har sin bakgrund till något som hände för över 100 år sen under nationalromantiken. För att göra en lång historia kort var det folk som tyckte att "svensk ungdom ska fostras till korrekta kvinnor och män", och så föddes danserna Små grodorna och Enebärabusken. Och visor mer åt fulvisehållet (dvs med grovt innehåll) förbjöds etc etc etc. Så de ringdanser som leks på tex midsommar är väldigt tillrättalagda. Har däremot provat en del gamla ringdanser som inte hör till de "korrekta", och de är ju hur roliga som helst!

Nog om detta. Mera cykel:

Jag vet inte. Behöver nåt som håller, och så vill jag ha så stora flaskor som möjligt. Vet inte var Janne Corax har fått tag på sina flaskställ som passar till stora PET-flaskor, men såna skulle jag gärna ha! Fruktansvärt praktiskt ju. Då har man ju i princip allt vatten man behöver på ramen. Fiffigt!

Billigt flaskställ du hittade där föresten... Köper man tre såna kostar det ju lika mycket som en hel uppsättning vattentäta väskor från Vaude!


Biketivist:

Det är inte alls omöjligt! Har släkt i Göteborg, så det är inte omöjligt att vi åker dit. Om vi får spelningar där då vill säga.

Falu Folkmusikfestival är nog kul om man inte vet så mycket om folkmusik och inte känner så många som håller på. För min del får jag ut mer av spelmansstämmorna i Ransäter och Bingsjö. Kostar mindre och är roligare. Men det är kanske inte så kul om man inte känner folk.



Hur är det på dessa forum? Ska man tilltala folk vid sina nicknames eller sina förnamn? Är van vid att kalla folk deras nicknames, men det beror nog mest på att jag brukar skriva på dataspelsforum...
 

Guest

Gäst
Rasmus är kortare, hehe...
(Effektivt ska det vara!)


Falu Folkmusikfestival är nog kul om man

* inte vet så mycket om folkmusik
(Stämmer)

och inte känner så många som håller på.

(Stämmer också!)

Hehehe...
 
Aminida; sa:
Jag vet inte. Behöver nåt som håller, och så vill jag ha så stora flaskor som möjligt.

Ett alternativ är Camelbak. De rymmer upp till tre liter, vattnet håller sig svalare, o de är lättare att dricka ur. http://www.camelbak.com/rec/cb_prod.cfm?catid=6&product_id=208

Sedan vi köpe Camelbak använder vi i princip bara flaskställen till batteriet för kvälls o nattcykling. Har ett batteri som är gjort för flaskställ.

Per
 
ipg289h; sa:
Ett alternativ är Camelbak. De rymmer upp till tre liter, vattnet håller sig svalare, o de är lättare att dricka ur. http://www.camelbak.com/rec/cb_prod.cfm?catid=6&product_id=208

Sedan vi köpe Camelbak använder vi i princip bara flaskställen till batteriet för kvälls o nattcykling. Har ett batteri som är gjort för flaskställ.

Per

Jo de där känner jag ju till, men jag vill inte ha nåt på ryggen när jag cyklar. Det kommer bli svettigt. Jag kan tänka mig att ha petflaskor istället och stanna och dricka med jämna mellanrum. Det är som sagt ingen hastighets- eller extremtur jag ska ut på. =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.