Treriksröset-Smygehuk

Det var kul att titta på hemsidan som det länkades till några inlägg upp.
Den visar väl samma anda som hela den här pinsamma bortförklaringstråden.
"Tyvärr har vi inga program klara för försäljning ännu"
låter lite som
"Vi utför rekordförsök men har inget att berätta"

Men det jag igentligen undrar över är vilka "indicier" som inträffade den 27/10?

Det dyker ibland upp förfrågningar om sponsring av olika expeditioner hos mig och hade jag gått på en sådan här mina hade jag nog varit beredd att betala för att slippa förknippas med äventyret.

Det bästa du kan göra nu Michael83 är nog att erbjuda dig som föreläsare på marknadsföringskurser.
Om bara inbjudaren avslutar med att påtala att man kan göra hur man vill vid marknadsföring, bara man inte gör som du, så blir det en succe.
 
nermander; sa:
En sak har du rätt i Mickael: Vi känner inte dig.

Men vi har grundat vår uppfattning om dig på vad du skriver. Om du nu tycker att vi har en felaktig bild av dig så beror det enbart på det du skrivit. Och det du skrivit kan inte vi påverka.

Helt riktigt och så här gör du för att komma in i stugvärmen igen: Skriv ett inlägg där du, óm inte ber om ursäkt, så i alla fall erkänner att din hållning varit orimlig och din attityd överdrivet otrevlig. Det är det enda sätt på vilket du kan ta dig ur den absurda situation du själv försatt dig i. Nästa steg är att stryka ett streck över debatten och lova att återkomma med en reserapport efter en vilovecka för nerverna på något vildmarks-spa i Norrland.

Nu kommer du dessvärre inte att göra det, utan istället fortsätta att med spott och spe underhålla den, för oss andra, både roande och oroande cirkus som denna tråd förvandlats till.
 
En sak till...

Hej Micke!

Jag tillhör den skara (av idioter med ett meningslöst liv?) som lyckönskade dig inför rekordförsöket, och jag kommer att önska dig lycka till om du skulle försöka igen. Vad jag däremot tycker att du borde ta en allvarlig funderare över är följande: Din tanke med rekordförsöket var att inspirera folk till ett mer aktivt liv... Tror du att du lyckats med det nu?

Punkarn
 
gundj; sa:
Det var kul att titta på hemsidan som det länkades till några inlägg upp.
Den visar väl samma anda som hela den här pinsamma bortförklaringstråden.
"Tyvärr har vi inga program klara för försäljning ännu"
låter lite som
"Vi utför rekordförsök men har inget att berätta"

Men det jag igentligen undrar över är vilka "indicier" som inträffade den 27/10?

Det dyker ibland upp förfrågningar om sponsring av olika expeditioner hos mig och hade jag gått på en sådan här mina hade jag nog varit beredd att betala för att slippa förknippas med äventyret.

Det bästa du kan göra nu Michael83 är nog att erbjuda dig som föreläsare på marknadsföringskurser.
Om bara inbjudaren avslutar med att påtala att man kan göra hur man vill vid marknadsföring, bara man inte gör som du, så blir det en succe.

Toppdomänen http://www.pischows.se tillhör mitt företag vilket du kanske hade kunnat lista ut om du läste hela meningen.

Meningen syftar alltså till mjukvara...

Sidan har i sig självt inget att göra med rekordförsöket.

Dessutom är materialet copyright skyddat vilket även andra bör tänka på.
 
Till alla

Jag tänker inte be om förlåtelse eller göra avbön för något som jag inte anser mig skylldig till.

Jag har bara gett igen med samma mynt. Visst är det mest nobelt att ge vänliga svar till dem som är tykna mot en men fördöm inte mig för att jag är mänsklig.

Dessutom: Vad får ni ut av att fördömma mitt beteende? Är det mera nobelt än mitt?

Ni frågar om jag har lärt mig något utav det här. Har ni?

Jag vidhåller min ståndpunkt och beklagar att det finns så många människor som inte har ett liv (baserat på att de orkar läsa sådana här trådar), måste berika sitt liv med andras "misslyckanden" och framförallt inte kan avgöra vad som är sant och falskt. Sedan vilka det är, tja, vilka känner sig träffade?

Lite förvånad är jag dock att i de flesta inläggen finns det rena faktafel och osakliga argument som bevisligen inte har någon grund i verkligeheten. Ändå så fortsätter ni att hävda att t.ex. svaret till LP var arrogant. Då det i början påstods att JAG både hade svarat arrogant och inte svarat alls men sedan "tycker" en del att det var Mattias svar som var arrogant.

Det är oförskämt att hacka på någon men ändå så verkar det väcka mycket nöje hos en del. När jag gick i grundskolan fanns det sådant här beteende som lärarna kallade för mobbing. Det är ett mänskligt grupp beteende som även kan spåras tillbaka till djurriket. Även om man inte tror det finns det i olika omfattning i yrkeslivet. Det handlar om att undergräva enskilda personers auktoritet och nästan förtala personen i fråga med osakliga argument och rena faktafel. Offret i fråga är alltid en svagare (inom ett område) och mobbarna riktar oftast in sig på en detalj som i själva verket inte behöver vara sann. Det kan vara den feta killen som käkar groder eller den snygga (men osociala) tjejen som prostituerar sig. Oftast finns det en lite sanning som själva "berättelsen" baserar sig på t.ex. att den feta killen hade en groda som försvann eller att tjejen blev upphämtad utav en äldre kille (sin bror). Det är ett mänskligt gruppbeteende som utövas utav få men får stöd utav massan genom tystnaden.

Inte så att jag känner mig mobbad men jag ser ändå ett visst mönster. Tycker att vuxna människor borde ha växt ifrån ett sådant beteende men om man tittar inom näringslivet finns mobbingen där hela tiden (dock oftast i lite omfattning). Ni kanske har hört att barn inte gör som man säger utan som man gör? Ni som har barn borde kanske tänka på om ni vill ha en mobbare till unge?

Alla människor är förebilder i samhället (även om vi inte märker det) mer eller mindre och då kan man fråga sig vilket intryck en ung person får utav att läsa en diskussion som denna från början till slut?

Nu kommer naturligtvis en del fortsätta och hävda att felen ligger hos mig. Vilka brister som person jag har och hur desillusionerad jag är. Vad ska jag säga? Om det får er att känna bättre så tro på era egna teorier istället...
Ni talar om att jag ska ta till mig kritik... Var finns eran självkritiska sida?

Ni flesta önskade mera information. Vad blir reslutatet? Jag kommer inte att publicera information om hur det går i framtida försök (förutom ev. resultat) och det är väll motsattsen till era ambitioner, eller?

Det var någon som skrev att "du är jagad utav hundar" och det visste jag. Men att det skulle vara så många på en begränsad plats visste jag inte. Synd att utsidan är en hundgård.
[Ändrat av Mickael83 2004-11-12 kl 10:45]
 
Mickael,

Om någon är taskig är det fullt förståeligt att man försvarar sig. I verkliga livet kan det leda till hetsiga gräl. Efteråt kan man glömma allt och lägga det bakom sig.

Detta forum är annorlunda på en mycket viktig punkt: allt du skriver här kommer att finnas tillgängligt för vem som helst under all överskådlig framtid. Innan man skriver något på öppna Internetforum bör man fråga sig om man vill att vem som helst ska kunna komma dragandes med det om 5, 10, 40 år.

Oavsett hur illa behandlad man tycker att man blivit kan det ibland vara bättre att svälja sin förtret och hålla en god min utåt.

Johannes
 
Borde då inte vuxna människor, vilket jag utgår från att du räknar dig själv som, låta bli att kalla folk för idioter och säga att de inte har något liv bara för att de är kritiska mot en? Är du inte vuxen nog att ta den kritiken med ro? Ska du bli något stort här i livet får du räkna med att det alltid kommer finnas folk som kritiserar dig, och med din attityd och tidigare beteende så kan man ju bara gissa på att denna kritiska skaran skulle komma att bli väldigt stor!
 
f91jsw; sa:
Mickael,

Om någon är taskig är det fullt förståeligt att man försvarar sig. I verkliga livet kan det leda till hetsiga gräl. Efteråt kan man glömma allt och lägga det bakom sig.

Detta forum är annorlunda på en mycket viktig punkt: allt du skriver här kommer att finnas tillgängligt för vem som helst under all överskådlig framtid. Innan man skriver något på öppna Internetforum bör man fråga sig om man vill att vem som helst ska kunna komma dragandes med det om 5, 10, 40 år.

Oavsett hur illa behandlad man tycker att man blivit kan det ibland vara bättre att svälja sin förtret och hålla en god min utåt.

Johannes

Ja det har du helt rätt i.

Baksidan av att hålla uppe minen är att det alltid finns ryktesrisken. Jag vet inte om den minimeras genom att svara tillbaka med samma mynt. Men min uppfattning är att när någon blir anklagad för något och inte blir upprörd så är det antingen sant eller så befängt att det inte kan vara sant.

Om jag kan försvara mig nu kan jag försvara mig om 40 år (förhoppningsvis).
 
AndreasBlomquist; sa:
Borde då inte vuxna människor, vilket jag utgår från att du räknar dig själv som, låta bli att kalla folk för idioter och säga att de inte har något liv bara för att de är kritiska mot en? Är du inte vuxen nog att ta den kritiken med ro? Ska du bli något stort här i livet får du räkna med att det alltid kommer finnas folk som kritiserar dig, och med din attityd och tidigare beteende så kan man ju bara gissa på att denna kritiska skaran skulle komma att bli väldigt stor!

Vuxen är ett relativt begrepp som man själv inte bör utfärda om sig själv.

Ytterligare en som anser att osaklig och osann kritik är okej men en negativ reaktion inte är det...

Varför kritisera min reaktion istället för att kritisera de osakliga och osanna inläggen? Men du kanske anser att de är nyanserade och tror att deras spekulationer är sanna?
 
gundj; sa:
Det bästa du kan göra nu Michael83 är nog att erbjuda dig som föreläsare på marknadsföringskurser.
Om bara inbjudaren avslutar med att påtala att man kan göra hur man vill vid marknadsföring, bara man inte gör som du, så blir det en succe.

Intressant att du säger just det. Om man tittar så har intresset bara ökat...

All publicitet är bra publicitet (sanning med modifikation).

Liknande kritik utfärdades i "ragga langningspunkter"-tråden efter ett negativt inlägg från min sida där jag uttryckte min besvikelse på att ingen hade svarat på inlägget som hade legat ute i två veckor. På mindre än en vecka fick jag ihop till 8 langningspunkter (lite mer än jag behövde). Inte var det tack vare mitt första inlägg utan mitt andra negativa. Ändå var det många som hävdade att jag absolut inte skulle få några langningspunkter efter det andra inlägget. Intressant, vem hade rätt, vem hade fel?
 
Jag startade denna tråd med en enkel fråga om någon visste hur det gått för Micke och hans äventyr. Inte kunde jag ana att det skulle bli en sådan välbesökt tråd. Jag har själv följt diskussionen med stort intresse och det har varit både gråt och skratt.

Jag tycker allt lite synd om dig Micke ialla fall i ett avseende och det är för att jag vet själv hur det känns att få ge upp drömmen om att cykla Treriksröset-Smygehuk men jag tog tag i det året efter och då gick det mycket bättre. Hade jag varit i dina kläder så hade jag låtit allt detta sjunka in och ge mig iväg när jag fått lusten tillbaka och framför allt fått ihop pengar både till resan och bra utrustning. Vad jag förstått tar jakten på sponsorer allt för mycket fokus på vad man egentligen ska göra.

Jag är en av de där som ifråga satte din ödmjukhet och ditt lite kaxiga sätt imot både kanske framtida sponsorer och oss andra förstå oss påare på din hemsida men då skrev jag bara under med Ola så nu ser du vad jag heter i efternamn oxå.

Är du lika envis på cykeln nästa gång du försöker som du är på att bemöta alla inläggen här på sidan så blir jag väldigt förvånad om du inte klarar det.

Som sagt nu känns det som det är dags att sluta kasta skit fram och tillbaka för nu är det snart helg och en paddeltur i skärgården väntar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.